• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 72132
+
-

ورزش سمنان با 34 طرح عمرانی توسعه می‌یابد

مدیر کل ورزش و جوانان استان: 300 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های ورزشی استان در نظر گرفته شده است


مدیر کل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: ۳۴ طرح ورزشی در استان با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا است.

«مجتبی جانعلی» در گفت‌و‌گو با ایرنا با اشاره به این‌که بیش از ۲۹ طرح ورزشی در دولت تدبیر و امید در استان سمنان اجرا شد افزود: سرانه فضای ورزشی این شهرستان ۵۳ سانتی‌متر مربع بود که در دولت تدبیر و امید این میزان با ۱۷ سانتی‌متر مربع افزایش به ۷۹ سانتی‌متر مربع رسید.

وی به طرح‌های ورزشی در دست اجرا در سمنان اشاره کرد وگفت: طرح چمن مصنوعی در ابعاد استاندارد در شهر ایوانکی، چمن مصنوعی در ابعاد مینی‌فوتبال در شهر بسطام و همچنین تعهد ساخت چمن مصنوعی در ابعاد مینی فوتبال در یکی از روستاهای استان تا پایان امسال از جمله طرح‌های ورزشی دولت تدبیر و امید در استان سمنان است.


ساخت ۱۶ سالن ورزشی در سمنان

مدیر کل ورزش و جوانان استان سمنان ادامه داد: ساخت ۱۶ سالن ورزشی و یک خانه جوان از دیگر طرح‌های ورزشی در حال اجرا در استان است.

وی با بیان این‌که ۴۶ هیأت ورزشی در سمنان فعال است افزود: ۹۸ سالن چندمنظوره، 7 چمن مصنوعی، 8 واحد زورخانه و 4 استادیوم ورزشی در این استان وجود دارد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان سمنان به توجه دولت تدبیر و امید برای ارتقای ورزش بانوان اشاره کرد وگفت: ۸۵ باشگاه ورزشی بانوان در استان فعال است.
وی به فعالیت ۱۲۸ سالن ورزشی با زیربنای بیش از ۱۳۸ هزار متر‌ مربع اشاره کرد و افزود: ۱۲ استخر شنا شامل ۹ استخر سرپوشیده و 3 استخر روباز به مساحت بیش از ۱۹ هزار متر‌ مربع در استان سمنان به ورزش‌دوستان ارائه خدمت می‌دهد.


ساخت 14 سالن در شهرستان‌ها

مدیر کل ورزش و جوانان استان سمنان با بیان این‌که سالن ورزشی مسکن مهر گرمسار و چند منظوره مجن در ماه‌های آینده اجرایی می‌شود اظهار کرد: ۱۴ سالن ورزشی دیگر شامل سالن‌های ورزشی تیراندازی گرمسار، زاوقان سمنان، بانوان درجزین، باستانی مهدیشهر، خانه اسکواش سمنان، خانه وزنه‌برداری سمنان، ورزشی لِرد، البرز زغال سنگ شرقی دامغان، دیباج، کلاته اسد میامی، باستانی میامی، گام ۲ استخر بیارجمند، و ورزش خانه باستانی مجن در دولت تدبیر و امید در این استان در حال اجراست.

بر اساس این گزارش، سمنان از نظر سرانه ورزشی، در رتبه اول استان‌های کشور قرار دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید