• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 72127
+
-

بافت قدیمی سمنان جزو 5 بافت برتر کشور است

سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: بافت قدیمی سمنان جزو 5 بافت ارزشمند و برتر کشور است.  

به گزارش ایسنا، «حمیدرضا دوست محمدی» اظهار کرد: بافت قدیمی سمنان و کوچه‌باغ‌های این شهر که از ظرفیت بسیار بالایی برخوردارند، نشأت گرفته از سیستم تقسیم آب این شهر تاریخی است که در دنیا کم‌نظیر است. 

وی بر ضرورت حفظ بافت تاریخی این شهر تأکیدکرد و گفت: بافت تاریخی و قدیمی سمنان می‌تواند گردشگران زیادی را جذب کند. دوست‌محمدی به نقش مهم شهرداری‌ها در حفظ و احیای بافت‌های تاریخی اشاره کرد و افزود: شهرداری باید به سیمای شهری در بافت‌های قدیمی توجه ویژه کند.

 سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اذعان به این‌که گردشگر به دنبال سادگی است اضافه کرد: توسعه گردشگری باید بر مبنای مولفه‌های علمی صورت گیرد. وی به نقش مهم مردم و جوامع محلی در توسعه گردشگری اشاره کرد و گفت: باید به آموزش در همه سطوح توجه جدی کنیم و در این بین باید بیش از همه به آموزش و توسعه فرهنگ گردشگرپذیری در میان مردم و جوامع محلی توجه کنیم. 

دوست‌محمدی با بیان این‌که میراث فرهنگی به تنهایی نمی‌تواند در حوزه گردشگری موفق شود افزود: توسعه صنعت گردشگری در استان نیازمند نگاه همه‌جانبه و همراهی مردم و همه دستگاه‌های مرتبط در این بخش است. وی ادامه داد: اگر مردم با میراث فرهنگی همراهی کنند، بافت سنتی به دست مردم حفظ و احیا می‌شود. اگر زمینه بهره‌مندی مردم از مواهب توسعه گردشگری فراهم شود، مردم نیز به حفاظت از بافت سنتی می‌پردازند.

این خبر را به اشتراک بگذارید