• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 72125
+
-

چه خبر از کمیسیون‌ها؟

5طرح در کمیسیون حقوقی

پریسا امیرقاسم‌خانی/خبرنگار

کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران تعداد 5طرح و لایحه را در دست بررسی دارد. این طرح‌ها و لوایح عبارتند از: 1- تعیین حریم آثار هنری در محوطه‌های عمومی سطح شهر تهران 2- تحقیق و تفحص از املاک و مستغلات شهرداری که در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی قرار گرفته است 3- ایجاد سامانه واحد درخواست، نظارت و پیگیری شهروندان 4- اصلاحیه مصوبه شماره 160/1068/2823 مورخ23/2/78 با عنوان تشکیل صندوق ذخیره کارکنان  5- لغو تمامی اختیارات مالی شورا به شهردار طی دوره‌های گذشته شورا به‌نحوی که یک ‌ماه پس از ارائه این طرح تمامی معاملات، مناقصات، مزایده‌ها و دستورات مالی در چارچوب اختیارات جدید انجام گیرد.
  تعیین حریم آثار هنری در محوطه‌های عمومی سطح شهر تهران: این طرح در تاریخ پانزدهم مرداد‌ماه سال‌جاری از طرف الهام فخاری، عضو فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران مطرح شد. قرار است شورای شهر تهران حریم آثار هنری در سطح شهر تهران را مشخص کند تا وضعیت ساخت‌وساز پیرامون این آثار روشن شود.

موافقان طرح: محمدجواد حق‌شناس، آرش حسینی میلانی، علی اعطا، زهرا صدر‌اعظم نوری، ناهید خداکرمی، زهرا نژادبهرام، الهام فخاری و حجت نظری.
  طرح تحقیق و تفحص از املاک و مستغلات شهرداری: این طرح به املاک و مستغلاتی که در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی قرار گرفته است، در تاریخ ششم اسفند‌ماه سال1397 از طرف ابراهیم امینی، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران مطرح شد. طرح تحقیق و تفحص برای بررسی حسابرسی از توافقات انجام‌شده در مواردی که متراژ پروانه ساخت و پایان‌کار بیش از هزارمترمربع بوده و بدهی مؤدیان از طریق واگذاری املاک تهاتر شده است، تهیه فهرست جامع و کامل تاریخ و نحوه واگذاری تمامی املاک، بررسی مجوزها و اختیارات مدیران واگذارنده املاک و میزان انطباق واگذاری‌ها با قوانین و مقررات و ارزیابی عملکرد مدیریت جدید در شناسایی و استرداد املاک و دریافت اجاره‌های معوقه پیشنهاد شده است.

موافقان: شهربانو امانی، محمدجواد حق‌شناس، بهاره آروین، ابراهیم امینی، آرش حسینی میلانی، حسن خلیل‌آبادی، علی اعطا، محمد سالاری، ناهید خدا‌کرمی، زهرا نژاد‌بهرام، محمود میرلوحی، الهام فخاری، محمد علیخانی و حجت نظری. 
  طرح ایجاد سامانه واحد درخواست، نظارت و پیگیری شهروندان: این طرح در تاریخ 13آبان‌ماه ‌1397 توسط افشین حبیب‌زاده، عضو کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد شد. این طرح با هدف دخیل‌کردن تمام شهروندان در بعد نظارت همگانی بر مدیریت شهری تهران است.

موافقان طرح: حسن خلیل‌آبادی، علی اعطا، محمد سالاری، سیدحسن رسولی، مجید فراهانی، زهرا نژاد‌بهرام، ‌الهام فخاری و محمد علیخانی. 
  اصلاحیه مصوبه شماره160/1068/2823 مورخ23/2/1378 : این طرح با عنوان تشکیل صندوق ذخیره کارکنان در تاریخ چهارم مرداد‌ماه سال1397 توسط افشین حبیب‌زاده، عضو کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد شد. به‌موجب این طرح، مصوبه مجوز تشکیل صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران اصلاح شده و براساس آن شهرداری تهران مکلف شده ‌تا مطابق ماده یک قانون تشکیل حساب پس‌انداز کارکنان دولت درصورت درخواست مستخدمین تا حداکثر 3درصد از حقوق ماهانه آنها را کسر و پس از افزودن معادل آن بابت سهم شهرداری مجموع آن را در حساب خاصی نگاه دارد تا پس از بازنشسته‌شدن، از‌کارافتادگی، قطع رابطه استخدامی یا فوت، مجموع مبلغ را به اضافه سود حاصل‌شده به‌طور یکجا به مستخدم یا وراث قانونی او بپردازد.

موافقان طرح: شهربانو امانی، محمدجواد حق‌شناس، ‌افشین حبیب‌زاده، محمد سالاری، ناهید خداکرمی، ‌محمد علیخانی و حجت نظری. 
  طرح لغو تمامی اختیارات مالی شورا به شهردار طی دوره‌های گذشته شورا: این طرح یک‌ ماه پس از ارائه این طرح تمامی معاملات، مناقصات، مزایده‌ها و دستورات مالی در چارچوب اختیارات جدید انجام خواهد گرفت. این طرح در تاریخ پنجم شهریور‌ماه سال1396 توسط افشین حبیب‌زاده، عضو کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد شد. مطابق این طرح تمامی اختیارات مالی که شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش به شهردار تهران واگذار کرده است، لغو خواهد شد و شهردار می‌بایست مطابق مقررات قانونی برای آن دسته از اقدامات مالی که نیاز به مجوز شورای شهر دارد، مجددا اقدام کند.

موافقان طرح: شهربانو امانی، ‌افشین حبیب‌زاده، آرش حسینی میلانی، علی اعطا، زهرا صدر‌اعظم نوری، ناهید خداکرمی، ‌محمود میرلوحی، ‌الهام فخاری و محمد علیخانی.

این خبر را به اشتراک بگذارید