• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 72117
+
-

3 شرط برای توسعه حمل‌ونقل پاک

حمل‌و‌نقل
3 شرط برای توسعه حمل‌ونقل پاک

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور فرهنگسـازی، احــداث زیرساخت‌های مناسب و توجه به قوانین را اقداماتی دانست که توجه به آنها به‌طور همزمان می‌تواند استفاده از حمل‌ونقل پاک را گسترش دهد.
به گزارش ایسنا، مهدی جمالی نژاد در پاسخ به این سؤال که گسترش حمل‌ونقل پاک نظیر دوچرخه نیازمند چه اقداماتی است؟ اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم دوچرخه‌سواری را به‌صورت جدی در کشور رواج و حتی استفاده از حمل‌ونقل عمومی را نیز گسترش دهیم و به سمت استفاده از وسایل غیرموتوری و سبز حرکت کنیم باید چندین موضوع را همزمان پیش ببریم. فرهنگسازی و در کنار آن ایجاد زیرساخت‌ها، وضع قوانین و شیوه‌نامه‌هایی برای تسهیل استفاده از دوچرخه ازجمله اقداماتی است که باید مدنظر قرار گیرد. توجه صرف به فرهنگسازی نیز بدون درنظر گرفتن زیرساخت‌ها و قوانین نمی‌تواند راهگشای این موضوع باشد.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه در تهران نیز می‌توان مانند سایر شهرهای دیگر همزمان این اقدامات را انجام داد، گفت: شهرداران می‌توانند در این عرصه نقش مؤثری داشته باشند، همچنین باید مسیرهای دوچرخه ایجاد و ملزوماتی چون پارکینگ‌های دوچرخه، گیره‌های مختلف و تعمیرگاه‌های دوچرخه نیز تعبیه شود. وی در پایان گفت: از طرفی باید رفع خلاء‌های قانونی نیز پیگیری شود و اگر این اقدامات به‌صورت بسته‌ای (پکیج) انجام شود نه فقط برای استفاده از دوچرخه بلکه برای تمام وسایل حمل‌ونقل عمومی فرهنگسازی خواهد شد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید