• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 72095
+
-

480 همایش برای توسعه ورزش همگانی در قم

مدیر کل ورزش و جوانان قم با اشاره به برنامه‌‌ریزی گسترده برای توسعه ورزش همگانی در این استان گفت: در تقویم امسال این استان،‌ ۴۸۰ برنامه در قالب همایش و جشنواره ورزشی برنامه‌‌ریزی  شده است.

«رسول منعم» درگفت وگو با ایرنا افزود: برگزاری ۱۷۰ پیاده‌روی خانوادگی، ۱۱۰ همایش کوه‌روی و کوهپیمایی، ۵۰ برنامه دوچرخه سواری و ۱۵۰ جشنواره ورزشی درتقویم سال ۹۸ این استان پیش‌بینی  شده است. 
وی با بیان این‌که از این تعداد برنامه ۹۰ همایش و جشنواره به صورت اختصاصی ویژه بانوان برگزار می‌شود اظهار کرد: ۱۰ همایش پیاده‌روی،‌ ۴۰ برنامه کوه‌روی و کوهپیمایی و ۴۰ جشنواره ورزشی ویژه بانوان در سال ۹۸ در این استان برنامه‌‌ریزی شده است.

مدیر کل ورزش و جوانان قم با اشاره به تدوین تقویم ورزش همگانی سال ۹۸ استان گفت: در این تقویم با توجه به مناسبت‌های ملی مذهبی، ۴۰ برنامه شاخص در قالب همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی، کوه‌پیمایی عمومی و دوچرخه‌سواری ویژه مردان برنامه‌ریزی شده است.
منعم با اشاره به شاخص‌های عملکرد حوزه ورزش همگانی در این استان ادامه داد: پیاده‌روی خانوادگی، کوه‌روی و کوهپیمایی، دوچرخه‌سواری،‌ جشنواره‌های ورزشی، ورزش‌های صبحگاهی و عصرگاهی،ورزش صبحگاه کارکنان، مسابقات محلات، اجرای برنامه‌های مناسبتی و همچنین اجرای مسابقات کارکنان دولت از شاخص‌های توسعه ورزش همگانی است.

وی با تأکید بر این‌که بیش از ۱۰۰ برنامه و همایش فرهنگی و ورزشی برای غنی‌سازی اوقات فراغت در قم برنامه‌‌ریزی شده است اضافه کرد: از این تعداد،‌ ۴۰ برنامه در قالب همایش‌ها و جشنواره‌های ورزشی و فرهنگی ویژه بانوان درحال برگزاری است.
بر اساس آمارهای ارائه شده توسط اداره کل ورزش و جوانان قم، ۲۱ درصد از کل جمعیت این استان معادل ۲۳۰ هزار تن فعالیت ورزشی انجام می‌دهند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید