• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 72094
+
-

کرج «شهر دوستدار کودک» می‌شود

خبر
کرج «شهر دوستدار کودک» می‌شود

معاون شهرسازی و معماری شهردار کرج با بیان این‌که شهرهای دوستدار کودک برای مناسب‌سازی و مطلوب‌سازی بستر کالبدی، اجتماعی و فرهنگی سکونتگاه‌ها به‌ویژه شهرها تلاش می‌کنند، گفت: کرج نیز به شهر دوستدار کودک تبدیل می‌شود.
به گزارش فارس، «احدالله احمدی‌پرگو» افزود: برخورداری از امنیت، رفتار عادلانه، استفاده از اوقات فراغت و بازی در کنار خانواده از جمله موضوعاتی هستند که در شهرهای دوستدار کودک بر روی آنها تأکید می‌شود.
معاون شهرسازی و معماری شهردار کرج با بیان این‌که کرج نیز تلاش می‌کند به شهر دوستدار کودک تبدیل شود، مطرح کرد: شهر دوستدار کودک (CFCI) یک طرح ابتکاری و تحت نظارت یونیسف (unicef) است که از سال ۱۹۹۶ با حذف پاسخگویی به چالش‌های تحقق حقوق کودکان آغاز شده است.
معاون شهرسازی و معماری شهردار کرج اضافه کرد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز برای الحاق به این جریان اقدام به تهیه و ابلاغ دستورالعمل شهرهای دوستدار کودک کرده و تا سال ۱۴۰۵ قصد دارد ایران را به عنوان یکی از کشورهای دارای شهرهای دوستدار کودک معرفی کند.
پرگو ادامه داد: مطابق این دستورالعمل و در جلسه تشکیل‌شده با حضور مدیران مجموعه مدیریت شهری مقرر شد کارگروهی در این خصوص تشکیل شود و اهم موضوعات برای نظام‌‌مند کردن اقدامات در دستور کار قرار گیرد؛ سایر ادارات و سازمان‌ها نیز باید هم‌راستا با وظایف شهرداری برای پیوستن کرج به شهر دوستدار کودک تلاش کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید