• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 72090
+
-

اجرای طرح رتبه‌بندی مرغ در قم

سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دام‌پزشکی استان قم از اجرای طرح رتبه‌بندی مرغ از مهر امسال در قم خبر داد و گفت: قم یکی از نخستین استان‌هایی است که این طرح را اجرا می‌کند.

به گزارش مهر، «محمدرضا مرعشیان» با بیان این‌که طرح رتبه‌بندی مرغ در کشور در حال انجام است افزود: رتبه‌بندی به این صورت است که کشتارگاه‌های طیور کشور درجه‌بندی شده و در بالاترین درجه همه مسائل بهداشتی رعایت و مرغ با ماندگاری بیشتری توزیع می‌شود.
وی ادامه داد: رتبه‌بندی مرغ نیز که شامل درجه وضعی، سلامت بهداشتی و شرایط نگهداری آن می‌شود، علاوه بر کشتارگاه به صورت مجزا انجام می‌شود.

سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دام‌پزشکی استان قم با بیان این‌که جلسات توجیهی برای متصدیان این طرح از ابتدای مرداد برگزار شده است افزود: با متصدیان بسته‌بندی مرغ و مدیران کشتارگاه‌های استان جلسات فنی و توجیهی برگزار و موارد لازم ابلاغ و شرایط برای ممیزی واحدها در نظر گرفته شده است تا به‌ این وسیله واحدها برای درجه‌بندی ممیزی شوند و از ابتدای مهر استان قم بتواند در کشور جزو نخستین استان‌هایی باشد که رتبه‌بندی را آغاز کرده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید