• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 72084
+
-

پایان حضور حاجتی در شورای‌شهر شیراز

شورا
پایان حضور حاجتی در شورای‌شهر شیراز


مهدی حاجتی و سپنتا نیکنام 2عضو شورای شهر یکی از شیراز و دیگری از یزد، 2قصه مشترک با 2 پایان متفاوت داشتند، تلاش‌ها برای منع حضور این دو نفر در صحن شورا؛ فصل‌مشترک فعالیت اجتماعی- سیاسی آنها بود، اگر سپنتا نیکنام، عضو زرتشتی شورای شهر یزد به استناد یک قاعده فقهی از حضور در شورا بازمانده بود و بالاخره با حمایت رسانه‌ها راه به شورا باز کرد، در ماجرای مهدی حاجتی اتهام اقدام علیه امنیت ملی بالاخره به حکم 2 سال زندان برای وی تبدیل شد و او از شورای‌شهر خداحافظی کرد، ‌او اینک دوران محکومیت خود را در زندان می‌گذراند و فرماندار شیراز گفته جایگزین وی طبق روال قانونی مشخص شده است.

به‌گزارش ایرنا، محمدرضا امیری، فرماندار شیراز با اشاره به صدور حکم زندان برای مهدی حاجتی که در انتخابات پنجمین دوره شوراها به‌عنوان منتخب مردم راهی این نهاد شده بود، افزود: اگر به هر دلیلی یکی از اعضا حداکثر 2‌ماه در جلسات شرکت نکرده و غیبت داشته باشد، شورا موظف است که این مورد را به فرمانداری اعلام کند.

امیری اضافه کرد: در پی اعلام شورای شهر شیراز، فرمانداری این شهرستان از دومین عضو علی‌البدل این شورا برای جایگزینی دعوت کرد که این شخص از حضور در شورا انصراف داد و دوباره از نفر سوم علی‌البدل که محمدتقی تذروی است دعوت شد که وی پذیرفت. اولین عضو علی‌البدل شورای‌شهر شیراز سعید نظری بود که به‌دلیل انصراف سیروس پاک‌فطرت از عضویت در این شورا، جایگزین وی شد. محمدتقی تذروی که به‌عنوان جایگزین مهدی حاجتی به شورای‌شهر راه یافت، عضو سابق شورای‌شهر شیراز و فرمانده سابق سپاه بقیه‌الله است.

این خبر را به اشتراک بگذارید