• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 72070
+
-

البرز در مسیر کاهش آلودگی هوا

معاون عمرانی استاندار: در خصوص خودروهای دودزا و صنایع آلاینده محیط‌زیست هیچگونه اغماضی صورت نگیرد

خبر
البرز در مسیر کاهش آلودگی هوا

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز گفت: دستگاه‌ها تکالیف خود در کاهش آلودگی هوای استان را با جدیت بیشتری دنبال کنند.
به گزارش ایرنا، «علی درویش‌پور» در دومین نشست کارگروه کاهش آلودگی هوا و مقابله با گردوغبار که در استانداری البرز برگزار شد، افزود: یکی از دغدغه‌های البرز بحث آلودگی هواست که تاثیر زیادی بر سلامت شهروندان خواهد گذاشت و متاسفانه بیشترین درصد آن مربوط به کلان‌شهر کرج است. 
وی با تاکید بر پیگیری دستگاه‌های اجرایی در عمل به تکالیف خود در برنامه کاهش آلودگی هوای استان، اظهار کرد: ضروری است تمام دستگاه‌های دولتی استان به معاینه فنی موتورخانه‌ها و مواردی که باعث انتشار آلودگی می‌شود توجه جدی کرده و در خصوص خودروهای دودزا و صنایع آلاینده محیط‌زیست نیز هیچگونه اغماضی صورت نگیرد.
وی تاکید کرد: عملکرد بعضی از دستگاه‌ها در مقابل آلودگی هوا قابل تقدیر است که از جمله می‌توان به عملکرد شرکت گاز استان در انجام تکالیف مقرر در آلودگی هوا اشاره کرد که اقدامات قابل تقدیری در زمینه گازرسانی روستاها و تغییر سوخت مایع واحدهای صنعتی به سوخت گاز انجام داده‌اند.
 همه دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه کاهش آلودگی هوا باید هر ماه گزارش اقدامات خود را در اجرا و پیگیری مصوبات هیات وزیران و کارگروه کاهش آلودگی هوا به دبیرخانه ارائه کنند.

همچنین همکاری با مجری طرح مطالعاتی تعیین سیاهه انتشار آلودگی هوا که توسط دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با نظارت محیط‌زیست استان در حال انجام است، ضروری است.
درویش‌پور در خصوص تکالیف جهاد کشاورزی استان در زمینه ساماندهی دام‌های غیرمجاز و شترهای سرگردان در اراضی مربوط به حاشیه تالاب صالحیه، اظهار کرد: جهاد کشاورزی استان باید برای اجرایی شدن تکالیف اهتمام ورزیده و نتایج اقدامات به‌عمل‌آمده برای ساماندهی شترهای سرگردان را به استانداری و دبیر کارگروه گزارش کنند.
در ابتدای این نشست نیز «فردین حکیمی»، مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان و دبیر کارگروه گزارشی از وضعیت کیفی هوا و اقدامات انجام‌شده از سوی دستگاه‌های اجرایی استان ارائه کرد و خواستار توجه ویژه دستگاه‌های عضو کارگروه بر اجرایی شدن مصوبات کارگروه شدند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید