• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 72055
+
-

اقامه نماز عید قربان در 3  استان

نماز عید قربان دراستان‌های قم، مرکزی و سمنان در مسجد مقدس جمکران و حرم حضرت معصومهس، مصلای بیت المقدس و مصلای امام خمینیره برپا شد

عید
اقامه نماز عید قربان در 3  استان

نماز عید قربان در استان‌های‌ قم، مرکزی و سمنان برپا اقامه شد. به گزارش ایرنا، نماز عید قربان دراستان قم در مسجد مقدس جمکران و حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد. همچنین نماز عید قربان در نقاط مختلف استان مرکزی نیز اقامه شد. 

 مردم استان مرکزی در نقاط مختلف این استان با حضور در صفوف نماز عید قربان این فریضه ارزشمند را به جای آوردند. مردم اراک نماز عید سعید قربان را در مصلای بیت المقدس و مساجد این شهر اقامه کردند. نماز عید سعید قربان در استان سمنان نیز با حضور پرشور مردم در مصلای امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد.

عضو شورای جامعه المصطفی العالمیه(ص) با بیان این‌که عید قربان عید اوج بندگی است گفت: در این روز اجتماع ۲ میلیونی مسلمانان در صحرای منا ابهت امت اسلام را به رخ جهانیان می‌کشد. حجت الاسلام و المسلمین «حسین شهامت دهسرخی » افزود: واژه عید در معارف روایی آمده و به تناسب فرهنگ و عادات میان بشر مطرح شده است و عید زمان شور و نشاط هر کسی به اقتضائات دینی و فرهنگی است. 

وی اضافه کرد: حاجیان در عید قربان قربانی می‌کنند که فلسفه قربانی کردن و خون ریختن نزدیکی به خداوند و سیرکردن مستمندان است و اجر بسیاری دارد. حجت الاسلام و المسلمین دهسرخی با اشاره به این‌که قربانی کردن نمادی از وابسته نبودن به هر چه غیرخداست افزود: اگر انسان به این حقایق راه پیدا کند، این عید زمینه‌ای برای خودسازی انسان است و دستاوردهای کوچک و بزرگی برای مسلمانان به همراه دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید