• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 72032
+
-

5 محصول دانش‌بنیان اردبیل صادر می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل: 56 محصول این پارک تجاری سازی شده است

پارک علم و فناوری استان اردبیل در بیش از ۱۴۵ واحد فناور فعال است که ۵۶ محصول آن تجاری‌سازی شده است و 5 مورد این محصولات صادر می‌شود. به گزارش ایرنا، رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر ۲۳۰ واحد فناور در استان اردبیل فعال است که نسبت به 3 سال قبل ۶۰ درصد رشد داشته ‌است. تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان هم از ۲۰ مورد به ۲۷ مورد رسیده که نسبت به 3 سال گذشته ۳۵درصد افزایش یافته ‌است. 

«حبیب ابراهیم‌‌پور» افزود: 4 رویداد شتاب گردشگری، کشاورزی، ورزشی و صنایع خلاق در استان برگزار شده و ۳۳ ایده موفق این پارک با محوریت صنایع خلاق و فناوری‌های نرم در رویداد شتاب به ثبت رسیده ‌است.وی با اشاره به ایجاد کارخانه نوآوری در استان گفت: این کارخانه به عنوان چهارمین کارخانه نوآوری کشور با هدف توسعه و بسترسازی‌های لازم برای جلب مشارکت سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و شتاب‌دهنده‌های استانی در 4 حوزه کشاورزی، ساختمان، گردشگری و فرآوری‌های صنعت چرم ایجاد شده ‌است.

این مسئول بیان کرد: ساختمان پارک علم و فناوری اردبیل در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار در سفر رئیس جمهوری به اردبیل کلنگ‌زنی می‌شود. با احداث این ساختمان هسته‌ها و واحدهای فناور استقرار یافته و میزان آن به ۳۰۰ فناور خواهد رسید. ابراهیم‌پور با اشاره به توانمندی‌های شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان اردبیل آمادگی این پارک برای توسعه تعاملات با تکنوپارک‌های کشور ترکیه در حوزه‌های انتقال تجربیات، انتقال فناوری، برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای مشترک و کمک به شکل‌گیری استارت‌آپ‌ها را اعلام و خواستار تسهیل انجام فرایندهای مرتبط با بهره‌گیری از ظرفیت سفارتخانه‌های طرفین شد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید