• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 72024
+
-

پروژه‌های راهسازی اردبیل روی خط سرعت

مدیر کل راه و شهرسازی استان: بسیاری از پروژه‌های راهسازی جنوب استان در برنامه زمان‌بندی شده تکمیل می‌شود

راه
پروژه‌های راهسازی اردبیل روی خط سرعت

به تأیید مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل همه پروژه‌ها و طرح‌های راهسازی جنوب این استان در شهرستان‌های خلخال و کوثر فعال بوده و از پیشرفت مطلوبی برخوردار هستند. همچنین خط‌کشی ۴۸۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی استان اردبیل از ابتدای سال جاری تا‌کنون انجام شده است. به گزارش ایرنا، «محبوب حیدری» گفت: ترمیم و مرمت 1300 متر از جاده قدیم خلخال-گیوی در محل رانش کوه از پیشرفت قابل قبولی برخوردار بوده و بهره‌برداری از این پروژه بر اساس برنامه زمان‌بندی امکان‌پذیر خواهد بود.

وی گفت: با توجه به احداث 4 ابنیه بزرگ در مسیر عملیات اجرایی این پروژه در کنار حجم بزرگی از عملیات خاکریزی و خاکبرداری کار اجرایی این پروژه بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی پیمانکار مجری پیش رفته است. این مسئول با بیان این‌که برای بهره‌برداری از راه در حال احداث خلخال، شال، ماجولان به ماسوله در گیلان تا پایان فصل کاری امسال تلاش می‌شود، افزود: از 7 کیلومتر مسیر راهسازی شده این جاده در حوزه استحفاظی استان اردبیل و منطقه شاهرود خلخال 4 کیلومتر آماده آسفالت‌ریزی است. در صورت حل مشکل کارخانه‌های تعطیل تولید آسفالت خلخال 4 کیلومتر یاد شده و 3 کیلومتر باقیمانده راه در حوزه خلخال تا پایان شهریور آسفالت می‌شود و زیر بار ترافیک قرار خواهد گرفت.


تأمین بودجه برای خلخال، کلور، درام به منجیل

حیدری درباره پروژه راه اصلی خلخال، کلور، درام به منجیل هم بیان کرد: با وجود محدودیت‌های اعتباری، این پروژه از پیشرفت قابل قبولی در حوزه استان اردبیل برخوردار بوده و با جذب حداکثری اعتبارات سالانه، پروژه را به مرحله آماده‌سازی برای تردد می‌رسانیم.مدیرکل راه و شهرسازی استان بیان کرد: با توجه به 1500 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز این طرح برای تکمیل و بهره‌برداری کامل تخصیص سالانه ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی روند عملیات اجرایی این راه اصلی منطقه جنوب استان را طولانی کرده است.

وی با بیان این‌که پروژه احداث کمربندی خلخال به طول 5 کیلومتر در شرایط فعلی پروژه ۲۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل و بهره‌برداری اعتبار نیاز دارد افزود: با توجه به شرایط موجود تلاش می‌کنیم ۲ کیلومتر از این پروژه را بهره‌برداری و با هدایت خودروهای ورودی از جاده جدید اردبیل به خلخال، ترافیک خیابان‌های حاشیه منطقه جنوب غربی شهر را به سمت این کمربندی هدایت کنیم.حیدری درباره راه هشجین به راه اردبیل-سرچم هم گفت: با وجود این‌که این راه جزو راه‌های شریانی استان نیست و ردیف اعتباری ملی ندارد، با توجه به درخواست‌های مکرر مردم منطقه و پیگیری نماینده مردم خلخال در صورت تأمین اعتبار از منابع اعتباری خاص 5 کیلومتر از این پروژه ۱۴ کیلومتری را اجرا خواهیم کرد.


کاهش نقاط حادثه‌خیز استان 

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان اردبیل هم با اشاره به ۴۸۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی استان در سال جاری عنوان کرد: در حال حاضر ۱۶۷ کیلومتر از محور‌های استان مجهز به سیستم روشنایی است که ۲۵ کیلومتر اجرای عملیات روشنایی در محور‌های اردبیل سرچم محدوده آراللـو- اسالم خلخال و سه‌راه انبار نفت، سیاب و تقاطع مشیران و ثمرین درحال اجراست که امیدواریم فرمانداران شهرستان‌ها با تخصیص به موقع اعتبارات راهداری ما را در ارائه هرچه بیشتر خدمات به مردم عزیز یاری کنند. «علی رحمتی» بیان کرد: ۱۰۵ نقطه حادثه‌خیز استان هم به ۲۵ مورد رسیده که از این ۲۵ مورد ۸ مورد اصلاح و ۹ مورد در دست اجرا قرار دارد. برای اصلاح ۸ نقطه حادثه‌خیز دیگر هم نیازمند تخصیص اعتبارات لازم هستیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید