• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 72021
+
-

قیمت گوشت روی نمودار نزولی

معاون وزیر جهاد کشاورزی در سفر به اردبیل: قیمت گوشت از 90 هزار تومان به 75 هزار تومان کاهش خواهد یافت

بازار
قیمت گوشت روی نمودار نزولی

با توجه به افزایش تولید گوشت در کشور و ورود تدریجی دام به بازار مصرف، روند کاهشی قیمت این محصول ادامه دارد و نرخ فروش گوشت گرم باز هم کاهش می‌یابد. به گزارش ایرنا، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی در جریان سفر ۲ روزه به استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: انباشت گوساله در دامداری‌ها و ورود تدریجی آنها به بازار موجب شده که قیمت گوشت گرم پایین بیاید و پیش‌بینی می‌شود که رقم کنونی ۹۰۰ هزار ریالی بین ۷۵۰ هزار تا ۸۰۰ هزار ریال برای هر کیلوگرم گوشت نیز پایین بیاید.


«مرتضی رضایی» با تأیید افزایش قیمت گوشت سفید باوجود کاهشی بودن قیمت گوشت قرمز در کشور بیان کرد: در فصل تابستان به علت شروع فصل مسافرت و افزایش تقاضا برای مصرف گوشت سفید و مرغ، قیمت این نوع گوشت کمی افزایش می‌یابد و وزن‌گیری مرغ و تولید گوشت در برخی از استان‌ها و مناطق گرمسیری هم کاهش پیدا می‌کند که مجموع این عوامل موجب افزایش قیمت گوشت مرغ شده است.

وی جلوگیری از خروج دام زنده از کشور را یکی از راهکارهای مهم تنظیم بازار گوشت عنوان کرد و گفت: طرح مبارزه با قاچاق دام قبل از آغاز امسال از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کشور مصوب شد که بر اساس آن همه دام‌های جابه‌جا شده در کشور باید تعیین هویت و شناسنامه‌دار شوند، شماره گوشت دریافت کنند و در سامانه مرکز اصلاح نژاد ثبت شوند.

معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی هدف از سفر به استان اردبیل را بررسی وضعیت تولیدات دامی استان برشمرد و بیان کرد: استان اردبیل یکی از مناطق و قطب‌های تولید محصولات کشاورزی و دامی کشور محسوب می‌شود و در زمینه تولید گوشت گوساله، گوسفند و گوشت طیور از مناطق مهم کشور و از استان‌های پیشرو به شمار می‌آید. هدف اصلی این سفر که با هماهنگی معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری انجام می‌شود، شروع پروژه‌ای بزرگ برای توسعه و اصلاح نژاد و نیز تولید و تکثیر گوسفند و بز در استان اردبیل به عنوان پایلوت کشوری است تا نتایج حاصل پس از اجرا در استان به کل کشور تعمیم یابد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید