• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 72017
+
-

بومی‌ها در فاز 11 پارس جنوبی شاغل می‌شوند

نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی از مذاکراتی برای واگذاری فاز ۱۱ پارس جنوبی به شرکت‌های چینی خبر داد و گفت: با جدیت پیگیر اشتغال بومی‌ها در پارس جنوبی هستیم. به گزارش مهر، «سکینه الماسی» با بیان این‌که سهم درآمد جنوب از درآمد نفت و گاز افزایش یافته است افزود: با پیگیری‌های متعدد موفق شدیم افزایش سهم جنوب استان بوشهر از درآمد‌های نفت و گاز را بر اساس مصوبه‌ای قانونی کنیم.

الماسی از تخصیص اعتبار ۵۱۰ میلیارد تومان بسته عمرانی خبر داد و اضافه کرد: برای تخصیص این بسته به شهرستان‌های جنوبی استان مطالعاتی برای شناسایی نیازها با کمک 4 فرماندار این حوزه انجام گرفت و تمام صفر تا صد کار را خودم پیگیر بودم و در شورای عالی اقتصاد نیز این مصوبه ۶۰۰ میلیارد تومانی تصویب شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به زمان‌بندی پروژه‌ها طی پنج سال افزود: پروژه‌هایی که کلنگ‌زنی شده یا نیمه‌تمام رها شده‌اند با نیازسنجی و تامین اعتبار مجددا فعال خواهند شد. الماسی از افتتاح ۱۰۳ پروژه عمرانی خود خبر داد و گفت: حدود ۳۰۰ پروژه افتتاح یا در حال انجام است و این بسته عمرانی سهم بسزایی در عمران شهری و روستایی خواهد داشت.

نماینده جنوب استان بوشهر درباره مشکلات مالی تیم فوتبال پارس جم گفت: تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات تیم پارس جنوبی به کار می‌گیریم. وی با بیان این‌که طبق قانون وزارت نفت حق تیم‌داری در ورزش حرفه‌ای را ندارد تصریح کرد: تیم پارس جنوبی جم یک باشگاه دولتی است و جزو دارایی‌های وزارت نفت است که باید از هر طریقی به آن کمک کنند.

الماسی همچنین گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده موفق شدیم یک پیوست فرهنگی - اجتماعی و یک پیوست سلامت برای چهار شهرستان آماده کنیم که با بررسی نهایی آن، تامین اعتبار و مصوبه شدن در چهار شهرستان حوزه جنوب استان بوشهر اجرا خواهد شد.  الماسی افزود: باید مسئولان استان از ظرفیت‌های نیروهای جنوب بوشهر بیشتر استفاده کنند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت فاز ۱۱ پارس جنوبی گفت: برای واگذاری فاز ۱۱ پارس جنوبی به شرکت‌های چینی مذاکراتی انجام شده است که در آینده‌ای نزدیک نتیجه آن اعلام خواهد شد.

الماسی درباره فرودگاه جم نیز گفت: فرودگاه‌ توحید جم به عنوان جایگزین فرودگاه عسلویه برای پدافند غیرعامل مورد استفاده قرار خواهد گرفت. وی درباره آخرین وضعیت توزیع اعتبارات عوارض آلایندگی پارس جنوبی گفت: در خصوص تقسیم عوارض آلایندگی پیگیری‌های زیادی انجام دادیم و حتی با مقام معظم رهبری مطرح کردیم. بر اساس مکاتبات انجام‌شده با سازمان محیط‌ زیست کشور و سازمان برنامه و بودجه یک فرصت یک‌ماهه خواستند تا نتیجه بررسی‌ها را اعلام کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید