• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 72006
+
-

بازآفرینی شهری در کهگیلویه و بویراحمد هفته دولت کلید می‌خورد

مدیر کل راه و شهر‌سازی کهگیلویه و بویراحمد از آغاز عملیات اجرایی ۱۷ پروژه بافت فرسوده استان همزمان با هفته دولت خبر داد. به گزارش مهر، «عبدالمجید نژادصفوی» افزود: با برگزاری مناقصه، مشارکت پررنگ ۹۰ پیمانکار برای اولین بار در استان محقق و ۱۷ پروژه بافت فرسوده استان تعیین تکلیف شد. وی اعلام کرد: اعتبار این ۱۷ پروژه ۱۴۵ میلیارد ریال و از محل اعتبارات بازآفرینی شهری است که به استان اختصاص داده شده است.

نژاد صفوی خاطرنشان کرد: پیمانکاران پروژه‌ها مشخص شده‌اند و قرارداد این پروژه‌ها طی 20 روز آینده بسته خواهد شد. همچنین امیدواریم طبقه برنامه زمان‌بندی شود و در صورت عدم بروز مشکل، در هفته دولت عملیات اجرایی این طرح‌ها آغاز شود.

وی افزود: اصلاح شبکه آب و فاضلاب، بهسازی و آسفالت معابر محلات بافت فرسوده، ساماندهی پارک‌ها، جدول‌گذاری معابر و بهسازی کانال آب‌های سطحی از جمله این پروژه‌هاست که در شهرهای یاسوج با ۱۱ پروژه، گچساران با ۴ پروژه و دهدشت با ۲ پروژه اجرا می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تصریح کرد: امروزه بافت‌های فرسوده شهری از جمله مهم‌ترین معضلات آسیب‌زای شهری است، در حالی که این بافت‌ها از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های نهان بسیاری برخوردارند. نژادصفوی افزود: اگر این بافت‌ها به فعلیت برسند، می‌توانند در فرایند توسعه شهر به عنوان نیروی محرک استفاده شوند که در همین راستا توسعه نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری از اهداف اصلی مجموعه راه و شهرسازی قرار گرفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید