• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 71994
+
-

جایگزین «حاجتی» در شورای شهر شیراز معرفی شد

«مهدی حاجتی» عضو شورای اسلامی شهر شیراز اکنون دوران محکومیت خود را در زندان می گذراند و به همین دلیل به گفته فرماندار شیراز جایگزین وی طبق روال قانونی مشخص شده است. به گزارش ایرنا، «محمدرضا امیری» فرماندار شیراز در نشست خبری، با اشاره به صدور حکم زندان برای مهدی حاجتی سیزدهمین عضو شورای شهر شیراز که در انتخابات پنجمین دوره شوراها به‌عنوان منتخب مردم راهی این نهاد شده بود، افزود: معرفی جایگزین برای اعضای شورای شهر فرآیندی قانونی دارد و اگر به هر دلیلی یکی از اعضا حداکثر 2ماه درجلسات شرکت نکرده و غیبت داشته باشد، شورا موظف است که این مورد را به فرمانداری اعلام کند.

وی ادامه داد: فرمانداری نیز باید از اعضای علی البدل به ترتیب آرای مردم برای جایگزینی دعوت کند، اما این کار در پی غیبت بیش از 2ماه حاجتی در جلسات این شورا ازسوی این نهاد به فرمانداری اعلام نشده بود. فرماندار شیراز افزود: درپی عدم اطلاع‌رسانی شورای شهر شیراز به فرمانداری این شهرستان نسبت به غیبت بیش از 2ماه حاجتی، فرمانداری نامه‌ای دراین زمینه به شورای این شهر ارسال کرد و شورای شهر شیراز نیز پاسخ این نامه را به فرمانداری ارجاع داد که غیبت حاجتی بیش از 2ماه به طول انجامیده است.

امیری عنوان کرد: در پی اعلام شورای شهر شیراز فرمانداری این شهرستان از دومین عضو علی البدل این شورا برای جایگزینی دعوت کرد که این شخص از حضور در شورا انصراف داد و دوباره از نفر سوم که «محمدتقی تذروی» است دعوت شد که وی پذیرفت و این شخص برای جایگزینی به شورای شهر شیراز معرفی شد که باید در اولین جلسه آینده این شورا معارفه و رسما جایگزین حاجتی شود.

اولین عضو علی البدل شورای شهر شیراز «سعید نظری» بود که به دلیل انصراف سیروس پاک فطرت از عضویت دراین شورا، جایگزین وی شد. فرماندار شیراز همچنین تعیین سرپرست برای شهرداری صدرا را درپی استیضاح، استعفا یا صدور حکم دادگاه برای شهردار قبلی ممکن دانست و گفت: فرمانداری شیراز برای تعیین تکلیف سرپرست شهرداری صدرا مکاتباتی با دستگاه قضا انجام داده است که احتمالا در روزهای آینده یک نفر به‌عنوان سرپرست این شهرداری مشخص می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید