• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 71976
+
-

تحول در حوزه راه‌های بوشهر

130 میلیارد تومان در سفر سال گذشته رئیس‌جمهوری برای راه‌سازی در استان اختصاص یافت

راه
تحول در حوزه راه‌های بوشهر

اسفند سال گذشته، رئیس جمهوری در سفری به استان بوشهر ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه‌سازی در این استان تصویب کرد که در مدت ۲ سال تخصیص می‌یابد و اجرا می‌شود. به گزارش ایرنا، مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر درباره این اعتبار گفت: از این میزان ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای بزرگراه بوشهر- دیر، ۲۰ میلیارد تومان جاده خورموج – لاور، ۱۵ میلیارد تومان تقاطع ورودی کنگان و ۱۵ میلیارد تومان به جاده وفاق (بزرگراه ساحلی کنگان – دیر) به تصویب رسیده است. «فرزاد رستمی» افزود: انتظار می‌رود با تصویب این اعتبارات و اجرا و تکمیل پروژه‌های یادشده تحول قابل توجهی در بخش راه‌ استان بوشهر ایجاد شود.

وی درباره بزرگراه بوشهر - دیر گفت: با پیگیری‌های استاندار ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه در سال‌های ۹۸ – ۹۹ ابلاغ شده که به محض تخصیص اعتبار عملیات اجرایی در قطعه‌های ۱۰ تا ۱۳ آن آغاز می‌شود. رستمی ادامه داد: همچنین از ۵۶ میلیارد تومانی که برای تکمیل این طرح در تعهد وزارت نفت است، ۱۵ میلیارد تومان اختصاص یافته که در صورت تخصیص مابقی اعتبار و ۸۰ میلیارد تومان ابلاغی دولت این طرح تکمیل می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.


چهار خطه شدن همه ورودی‌های بوشهر

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر اضافه کرد: بزرگراه بوشهر – دیر از سمت دیر به روستای جبرانی با کمک شرکت متانول کاوه تکمیل می‌شود که زیرسازی مسیر توسط راه و شهرسازی و آسفالت آن را اداره کل راهداری و حمل ‌و ‌نقل جاده‌ای انجام می‌دهد و با تکمیل این مسیر، تمام ورودی‌های شهرهای استان بوشهر چهارخطه می‌شود. وی اظهار کرد: بزرگراه دیر- بوشهر شامل ۱۴ قطعه و به طول ۱۹۲ کیلومتر است.

در حالی ‌که کل مسیر به صورت چهارخطه است، شرایط یک آزادراه را دارد و در بین شهرستان‌های تنگستان، دشتی و دیر مشترک است و به دلیل ترافیک زیاد در حد فاصل بوشهر به دلوار و عبور خودروهای شوتی (خودروهای سواری که کالای قاچاق حمل و با سرعت زیاد و بدون توجه به قوانین در جاده‌ها رانندگی می‌کنند) تصادف‌های زیادی در این مسیر رخ می‌دهد.

رستمی همچنین با اشاره به پروژه در دست ساخت جاده ساحلی وفاق، حد فاصل شهرستان دیر به کنگان گفت: برآورد اولیه این پروژه ۸۰ میلیارد تومان بود که ۱۲ میلیارد تومان آن از وزارت نفت و مابقی از محل اعتبارات استانی تامین می‌شود و تاکنون فقط ۱۳ میلیارد تومان پرداخت شده است. وی ادامه داد: زیرسازی پروژه وفاق از سمت کنگان انجام شده و فقط مراحل روسازی مانده و از دیر تا خور، عملیات قلوه‌‌ریزی و خاک‌ریزی انجام شده است. طرح وفاق ۱۰ کیلومتر و پیشرفت آن ۴۵ درصد است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر ادامه داد: جاده سه‌راهی چاه تلخ تا ورودی دلوار از محل اعتبارات استانی و با مشارکت اداره کل راهداری و حمل‌ و‌ نقل جاده‌ای، بهسازی راه دلوار به سمت جنوب با ۱۵ کیلومتر شانه‌سازی توسط اداره کل راه و شهرسازی و شانه‌سازی مسیر فعلی بوشهر – دیر توسط اداره کل راهداری انجام می‌شود.رستمی با اعلام برآورد اولیه ۱۳ کیلومتر از باند دوم مسیر دیلم به سمت هندیجان گفت: کل مسیر از گناوه به سمت شمال استان تا پاسگاه روستای شاه عبدالله شهرستان هندیجان چهارخطه می‌شود.


وضعیت پروژه اهرم به برازجان

وی اضافه کرد: پروژه راه‌ اهرم به برازجان در مرحله روسازی است و اگر مشکل تخصیص قیر حل شود، ۱۲ کیلومتر از این بزرگراه امسال زیر بار ترافیک می‌رود. رستمی از موافقت رئیس سازمان برنامه و بودجه با تکمیل قطعه ۱۰ راه‌آهن بوشهر- شیراز و قول تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار آن خبر داد و افزود: در کنار تخصیص این اعتبار، ۹۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به این طرح اختصاص می‌یابد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر، ۵۱۶ کیلومتر پروژه راه‌سازی شامل 8 پروژه بزرگراهی به طول ۳۴۲ کیلومتر، ۱۰۱ کیلومتر راه اصلی، ۳۰ کیلومتر راه روستایی و ۴۵ کیلومتر راه فرعی در دست ساخت است.

وی یادآور شد: طول کل طول راه‌های استان بوشهر 4۴۳۴ کیلومتر شامل ۶۷۹ کیلومتر بزرگراه، ۵۶۵ کیلومتر راه اصلی، 2۳۴۵ کیلومتر راه روستایی و ۸۴۵ کیلومتر راه فرعی است. رستمی درباره اعتبارات بخش راه و شهرسازی استان بوشهر یادآور شد: کل اعتبارات ابلاغی سال ۹۷، 6۲۱۷ میلیارد و ۶۶۵ میلیون ریال است که از این میزان 2۸۷۸ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال تاکنون تخصیص یافته است.


طرح‌های ویژه هفته دولت

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر بیان کرد: همزمان با آغاز هفته دولت، ۳۳ میلیارد تومان پروژه در بخش راه و شهرسازی استان بوشهر شامل بخشی از محور دهرود – تنگ ارم به طول ۱۴ کیلومتر، بهسازی و اصلاح قوس چهارم واقع در محور کلمه – بوشگان به طول ۱.۶ کیلومتر، بهسازی و اصلاح دسترسی‌های تقاطع ورودی برازجان از سمت شیراز شامل احداث ۶ رابط مختلف به طول 5۴۳۰ متر افتتاح می‌شود.

«فرزاد رستمی» تعریض قطعه دوم طلحه – فاریاب به طول ۳. ۸ کیلومتر، کتابخانه بهمنی، ۳۲۴ واحد مسکن، خدمات روبنایی مسکن مهر، پایگاه بهداشت رایانی و سالن ورزشی چندمنظوره تنگک ۲ بوشهر را از جمله دیگر پروژه‌های قابل بهره‌برداری هفته دولت در استان بوشهر عنوان کرد.

وی یادآور شد: همچنین همزمان با آغاز هفته دولت، عملیات اجرایی ۱۰ پروژه عمرانی با ۲۱ میلیارد و ۵۰۸ میلیون تومان اعتبار شامل احداث بخشداری آب‌پخش، زمین چمن مصنوعی و پارک محله‌ای، مدرسه دوازده‌کلاسه مهیمنیان، پایگاه سلامت در محله تنگک ۲، نوسازی شبکه آب محله‌های جنوبی بوشهر و علی‌آباد برازجان، دیوار حفاظتی دره فصلی حسین‌آباد، و بهسازی و آسفالت معابر محله گرمسیری برازجان در استان بوشهر آغاز می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید