• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 71966
+
-

غرب مازندران در معرض کم‌بارشی

 پیش‌بینی‌های فصلی هواشناسی نشان می‌دهد که طی 3 ماه آینده در مقایسه با میانگین دوره آماری بلندمدت باران کمتری در مناطق غرب مازندران می‌بارد؛ این در حالی است که این مناطق همواره از مناطق پرباران استان به شمار می‌روند.به گزارش ایرنا، در نمودار برنامه فصلی بارش 3 ماه آینده مازندران که از سوی اداره کل هواشناسی استان منتشر شد، میزان بارندگی‌ها در بیشتر مناطق این استان در حد نرمال اعلام شد و فقط در بخش‌هایی از غرب مازندران این بارندگی‌ها کمتر از نرمال است.

در این برنامه پیش‌بینی بارش‌ها که مربوط به ماه‌های شهریور، مهر و آبان می‌شود، میانگین بارندگی در این ماه‌ها با دوره آماری بلندمدت مقایسه شده است. حال به نظر می‌رسد این روند کم بارشی در مازندران گریبان‌گیر مناطق غربی استان شود. مسئولان هواشناسی مازندران پیش‌بینی کردند که در 3 ماه آینده حدود ۱۰ درصد میزان بارش باران در مناطق غربی این استان نسبت به میانگین دوره آماری بلندمدت کمتر شود.معاون اداره کل هواشناسی استان در این‌باره گفت: میانگین بارندگی هر ایستگاه هواشناسی براساس متوسط بارندگی در یک دوره آماری بلندمدت سنجیده می‌شود. پیش‌بینی می‌شود میزان بارندگی در غرب استان طی 3 ماه آینده حدود ۱۰ درصد به نسبت میانگین دوره آماری بلندمدت کاهش یابد.

«احمد اسدی» افزود: شهریور، مهر و آبان پارسال در ایستگاه‌های هواشناسی رامسر و نوشهر نرمال بارش باران از ۱۴۵ تا ۲۵۰ میلی‌متر ثبت شد که پیش‌بینی می‌شود امسال این میزان حدود ۱۰ درصد کاهش یابد.وی در خصوص وضعیت بارندگی در مناطق شرقی و مرکزی مازندران نیز گفت: نرمال بارندگی ایستگاه‌های بابلسر، قراخیل و گلوگاه در مهرماه به ترتیب ۱۳۰، ۱۰۰ و ۹۳ میلی‌متر و در آبان‌ماه به ترتیب ۸۸، ۷۱ و ۴۵ میلی‌متر ثبت شده است. البته صحت این پیش‌بینی فصلی کشور که ابتدای هر ماه از سوی پژوهشکده اقلیم‌شناسی کشور صادر می‌شود، ۷۰ درصدی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید