• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 71965
+
-

رونمایی از آلبوم فرصت‌های سرمایه‌گذاری خراسان رضوی

خبرخوان
رونمایی از آلبوم فرصت‌های سرمایه‌گذاری خراسان رضوی

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: آلبوم فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان به زودی رونمایی می‌شود. به گزارش ایرنا «احمد دیناری» با اعلام این خبر افزود: از سال گذشته تدوین آلبوم فرصت‌های سرمایه‌‌گذاری در 3 بخش میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری را در دستور کار خود قرار دادیم و 90 درصد کار انجام شده است. وی با اشاره به این‌که 130 فرصت سرمایه‌گذاری شناسایی شده است، گفت: با انجام این پروژه‌ها حدود 19 هزار شغل جدید به وجود خواهد آمد. مسئولیت قسمتی از توسعه زیرساخت‌ها بر عهده دولت است و بخش خصوصی نیز وظیفه قسمت دیگری از توسعه زیرساخت‌ها را بر عهده دارد. تمامی این موارد در آلبوم در نظر گرفته شده است. 

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات، ساماندهی موافقت‌های اصولی صادر شده و نظارت بر پروژه‌های در حال ساخت است که به دلیل کمبود نیروی انسانی کمتر به آنها پرداخته می‌شد. در حال حاضر به صورت ماهانه از تمامی پروژه‌های ساخت و تبدیل که در سطح شهرستان‌های مشهد وجود دارند بازدید می‌شود تا از موارد فنی و معماری منحرف نشوند. دیناری ادامه داد: فرایند صدور موافقت اصولی تاسیسات گردشگری نیز در قالب پنجره‌ای واحد به شکل سامانه‌ در آمد و بسیاری از بوروکراسی‌های این حوزه حذف و نسبت به گذشته کوتاه‌تر شد. سرمایه‌گذاران می‌توانند درخواست سرمایه‌گذاری خود را در این سامانه به ثبت برسانند. همچنین از طریق همین سامانه پیگیر روند کار خود باشند. 

این مسئول بیان کرد: تلاش می‌کنیم در حوزه سرمایه‌گذاری بیشتر جاذبه‌های مکمل و محرک گردشگری را در کنار واحدهای اقامتی افزایش دهیم تا ماندگاری زائران و گردشگران در استان بیشتر شود. همچنین در تلاشیم سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های بوم‌گردی هدایت کنیم. معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی اظهار کرد: به سرمایه‌گذارانی که در حوزه اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سایر تاسیسات گردشگری و صنایع‌دستی سرمایه‌گذاری کرده‌اند تاکنون حدود 190 میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره پرداخت شده است. سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف گردشگری استان خراسان شمالی منجر به اشتغال هزار نفر شده است.

دیناری  ادامه داد: 270پروژه خصوصی داریم که حجم سرمایه‌گذاری آنها حدود 80 هزار میلیارد ریال است. این پروژه‌ها نزدیک به 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند. پیش‌بینی می‌کنیم این پروژه‌ها حدود 11 هزار فرصت شغلی ایجاد کنند. این مسئول اضافه کرد: این حجم از سرمایه‌گذاری که گفته شد بدون احتساب قیمت زمین و تورم موجود در جامعه است. اگر آنها را محاسبه کنیم با قیمت زمین حدود 420 هزار میلیارد ریال و با در نظر گرفتن تورم حدود 560 هزار میلیارد ریال حجم سرمایه‌گذاری پروژه‌های استان خراسان است که با هیچ استانی قابل قیاس نیست. معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی بیان کرد: سرمایه‌گذاری‌ها صرف پروژه‌هایی همچون هتل پنج‌ستاره، هتل‌آپارتمان‌، مهمانسرا، مراکز تفریحی و گردشگری، مناطق نمونه گردشگری و... شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید