• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 71953
+
-

هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در دامپروری مراوه‌تپه

نماینده مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی گفت: یک واحد دامداری گاو شیری 3هزار رأسی با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد ریال در شهرستان مرزی مراوه‌تپه احداث می‌شود. به گزارش ایرنا «شهرام کوسه غراوی» اظهار کرد: این سرمایه‌گذاری توسط صندوق بازنشستگی کشور انجام می‌شود و با ساخت این واحد دامداری، برای چند 100 نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

وی گفت: مقدمات موافقت احداث این واحد دامداری گاو شیری توسط صندوق بازنشستگی کشور با توجه به ظرفیت خوب مرتعی، تولید علوفه و بخش کشاورزی شهرستان مراوه‌تپه، انجام شده و در روزهای آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود. گلستان به‌ویژه در نواحی شرق ظرفیت بسیار خوبی برای پرورش دام دارد که علاوه بر ایجاد اشتغال، در رونق تولید و ایجاد درآمد برای مردم مناطق روستایی استان هم موثر خواهد بود.کوسه غراوی تصریح کرد: گلستان در بخش‌های مختلف کشاورزی، گردشگری و صنعت نیز از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است که تنها در سایه تعامل و همدلی بیشتر بین نمایندگان این استان در مجلس، استاندار و معاونان او، مدیران کل و ائمه جمعه و جماعات به‌ویژه نماینده ولی فقیه در استان می‌توان از آنها برای توسعه اقتصادی گلستان بهره برد.

نماینده مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه با تاکید بر ضرورت توسعه متوازن ۱۴ شهرستان گلستان گفت: بخشی‌نگری آفت توسعه استان است که باید این نگاه در بین همه مدیران به‌ویژه مدیران ارشد استان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی حذف
 شود.کوسه غراوی به پروژه راه‌آهن گرگان-بجنورد-مشهد نیز اشاره کرد و افزود: اجرایی شدن این پروژه که مطالبه ۴۰ ساله مردم گلستان بالاخص نواحی شرق آن است، هنوز در اول راه است و باید به عنوان یک زیرساخت مهم توسعه با جدیت از سوی مدیران و نمایندگان استان پیگیری شود.

وی با اشاره به انتصاب استاندار جدید گلستان که فردی متخصص در اقتصاد است، افزود: استان نیاز به عزم جدی برای توسعه دارد و دیگر نمی‌توان به روش آزمون و خطا پیش رفت. استاندار جدید با شناخت درستی که از مسائل اقتصادی دارد باید با بهره‌گیری و بسیج همه نیروها و امکانات برای جبران عقب‌ماندگی استان تلاش کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید