• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 71940
+
-

عرضه غیربهداشتی ماهی در بهبهان

شهروندان می‌گویند باید بازارچه‌ای مخصوص ماهی‌فروش‌ها ایجاد شود تا هم این افراد ساماندهی شوند و هم عرضه آبزیان بهداشتی شود

نمای نزدیک
عرضه غیربهداشتی ماهی در بهبهان

بهبهان، با توجه به شرایط اقلیمی و موقعیت مناسبش برای پرورش ماهی و نیز مجاورت آن با شهرهای بندری، ظرفیت بالقوه و مغفول‌مانده‌ای در احداث بازارچه ماهی دارد.به گزارش ایرنا، نامناسب بودن نحوه عرضه، بوی نامطبوع و فعالیت دست‌فروشان ماهی در نقاط پرتردد این شهرستان، شهروندان را پس از سالیان دراز به مطالبه‌گری واداشته است و آنها از مسئولان خواستار پیگیری جدی این موضوع هستند که شاهد عادی شدن موضوع مانند دیگر مسائل نشوند.استقبال مردم از آبزیان برای خوراک روزانه روز به روز در حال افزایش است و آنها انتظار دارند که شیوه عرضه آن از طریق راه‌اندازی یک بازارچه و ساماندهی عرضه‌کنندگان آن تغییر کند.


سلامت شهروندان در خطر است

یکی از ساکنان منطقه چمنک بهبهان می‌گوید: انتشار بوی نامطبوع ماهی در منطقه، رهاسازی پسماندهای ماهی‌ها در جوی آب و نگهداری نامناسب و غیربهداشتی آبزیان معضلاتی هستند که گریبانگیر شهروندان منطقه چمنک و برخی نقاط پرتردد شهر شده‌اند.وی بیان می‌کند: ما این موضوع را بارها به مسئولان مرتبط گوشزد کرده‌ایم، اما آنها فقط قول‌ می‌دهند و رفع تکلیف می‌کنند.این شهروند بهبهانی می‌افزاید: فرماندار و دادستان بهبهان باید این موضوع را حل و از بروز بیماری و خطرات بعدی جلوگیری کنند. واقعا ادامه این وضعیت به صلاح مردم و حتی خود ماهی‌فروش‌ها نیست.


مسئولان پیگیری کنند

یکی از کاسبان خیابان شریعتی بهبهان اظهار می‌کند: مغازه ما مجاور برخی از دست‌فروشان ماهی است. واقعا بوی نامطبوع آن اذیت‌کننده و آسایش را از ما سلب کرده است. ما به دلیل دغدغه این عزیزان برای ارتزاق حلال تا الان اعتراض نکرده‌ایم، ولی این دلیل نمی‌شود که مسئولان بی‌توجه باشند.وی می‌گوید: ماهی‌فروشان پسماندهای خود را در جوی آب می‌ریزند که مشکلات متعدد بهداشتی به‌ دنبال دارد. مدیران متولی به خاطر موضوع بهداشت موظف به پیگیری هستند.این کاسب ادامه می‌دهد: متاسفانه، علاوه بر بهداشت و سلامت عموم، منظر شهری هم جلوه بدی پیدا کرده است. امیدواریم موضوع زودتر پیگیری و رسیدگی شود.


حاضر به جابه‌جایی هستیم

یکی از عرضه‌کنندگان ماهی در منطقه چمنک در این رابطه می‌گوید: احداث بازارچه هم به نفع ما و هم مشتری است. وقتی زیر یک سقف فعالیت کنیم، قیمت‌ها یکی خواهد بود و کسی نمی‌تواند بر اساس سلیقه قیمت‌گذاری کند و دیگر فروشندگان را تحت تاثیر خود قرار دهد.وی ادامه می‌دهد: گلایه مردم منطقه بحق است و خودمان هم به جابه‌جایی و ساماندهی تمایل داریم. بارها موضوع تعیین یک مکان مشخص را برای ماهی‌فروشان پیگیری کرده‌ایم، اما تا امروز راه به جایی نبرده و موفق نشده‌ایم.


لزوم احداث بازارچه برای ماهی‌فروشان

در این میان، معاون بهداشت و درمان دانشکده علوم پزشکی شهرستان بهبهان در خصوص غیربهداشتی بودن عرضه آبزیان می‌گوید: عرضه محصولات آبزی به شکل غیربهداشتی تهدیدی برای سلامت شهروندان است که باید با احداث بازارچه سامان پیدا کند.دکتر «محسن شب‌رو» اظهار می‌کند: احداث بازارچه آبزیان می‌تواند شرایط را تعدیل کند تا محصول سالم به دست مشتری برسد.


جا نداریم

اما شهردار بهبهان در این خصوص اظهار می‌کند: شهرداری فاقد زمین مناسب برای احداث بازارچه است که دعوت می‌شود بخش خصوصی برای انجام این کار اقدام کند. اطمینان می‌دهم، در صورت تصویب شورای شهر، به سرمایه‌گذار تسهیلاتی هم ارائه دهیم تا بتواند کار ساخت بازارچه را بدون مشکل انجام دهد.«حمیدرضا ورزشی» می‌گوید: جلسات متعددی در فرمانداری برگزار و مکان‌هایی هم برای احداث بازارچه برای ماهی‌فروش‌ها پیشنهاد داده شده اما از سوی مراجع مربوط تایید نشده است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :