• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 71932
+
-

کلاله، مقام اول تولید کلزای کشور را کسب کرد

مدیر جهاد کشاورزی کلاله گفت: این شهرستان در سال زراعی جاری با تولید ۳۱ هزار و ۵۰۰ تن دانه روغنی کلزا، رتبه اول کشور را در تولید این محصول کسب کرد.
به گزارش ایرنا «علی علیزاده» گفت: در سال زراعی جاری از ۱۷ هزار و ۹۰۰ هکتار اراضی زیر کشت دانه روغنی کلزا، ۳۱ هزار و ۵۰۰ تن محصول برداشت شد که در مقایسه با تولید سال قبل ۱۷هزار تن افزایش داشت. با توجه به نقش کشت کلزا در تناوب زراعی و افزایش تولید سایر محصولات، در سال زراعی آتی ۲۰ هزار هکتار کلزا در کلاله کشت خواهد شد.

 وی به تحریم اقتصادی، ضرورت افزایش تولید محصولات اساسی و نقش کشاورزی در امنیت غذایی مردم اشاره کرد و افزود: با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته ۷۰ درصد از دانه‌های روغنی مورد نیاز کشورمان در داخل تولید می‌شود که در این زمینه از وضعیت بسیار خوبی برخورداریم.علیزاده با بیان این‌که اصحاب رسانه نقش موثری در انتقال داده‌های مرکز تحقیقاتی و علمی به کشاورزان و ارتقای آگاهی‌های آنان دارند، از آنان خواست در راستای استقلال و خودکفایی کشور در زمینه تولیدات کشاورزی، تعامل و مشارکت خود را با رویکرد نقد منصفانه و اطلاع‌رسانی برای افزایش آگاهی‌های کشاورزان بیش از پیش گسترش دهند.

این مسئول درباره کشت گندم در این شهرستان نیز گفت: در سال زراعی جاری از ۴۴ هزار و ۱۰۸ هکتار از اراضی زیر کشت گندم، ۱۵۵ هزار و ۸۰۰ تن گندم تولید شد که حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن بیش از میزان پیش‌بینی شده بود.مدیر جهاد کشاورزی کلاله افزود: براساس تفاهم‌نامه امضا شده، ۵۰۰ هکتار باغ در اراضی شیبدار کلاله با مشارکت جهاد کشاورزی، تعاون روستایی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ایجاد می‌شود که برای اجرای این طرح با همکاری منابع طبیعی مشغول شناسایی عرصه‌های مناسب هستیم.

علیزاده به مزایای کشت گلخانه‌ای اشاره کرد و گفت: با کشت سبزی و صیفی‌ در گلخانه‌های پوشش‌دار، ۹۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود. در حال حاضر ۱۱ هزار و ۵۰۰ متر‌مربع گلخانه در شهرستان در حال ساخت است. در این طرح کشاورزان علاقه‌مند به اجرای این پروژه از تسهیلات ۷ درصدی بانکی بهره‌‌مند می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید