• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 71924
+
-

عید بندگی در حرم رضوی

نماز عید سعید قربان با حضور مجاوران و زائران در حرم رضوی اقامه شد

تیتر یک
عید بندگی در حرم رضوی

نماز عید سعید قربان به امامت آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» امام‌ جمعه مشهد با حضور جمع کثیری از زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد. به گزارش مهر، آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان با بیان این‌که انسان باید از غیر خدا منقطع شود تا به لقاءالله برسد، گفت: ذبح شتر و گوسفند به خودی خود انسان را به خدا نزدیک نمی‌کند، بلکه این یک نماد است. وی افزود: قربانی کردن یعنی ذبح مسائلی که مانع قرب به خداوند می‌شود. یعنی همه آن چیزهایی را که مانع رسیدن و نزدیکی به خداوند می‌شود کشتن و همچون ابراهیم و اسماعیل به سوی خداوند گام برداشتن و تسلیم شدن در برابر اراده خداوند. 


دعا، نیایش و بخشندگی

صبح روز عید در بجنورد نیز نماز عید قربان به امامت امام‌ جمعه این شهر، حجت‌الاسلام «ابوالقاسم یعقوبی»، در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد. حجت‌الاسلام یعقوبی در خطبه‌های پیش از نماز قربان بیان کرد: عید قربان روز امتحان الهی و نشانه اوج بندگی و ارادت به خداوند متعال است. وی ادامه داد: خصوصیات مشترکی بین عیدهای بزرگ فطر، قربان و غدیر وجود دارد، چراکه انسان را به خداوند نزدیک می‌کند به‌ویژه عید قربان که انسان با ایثار و گذشت از مال، خود را تسلیم پروردگارش می‌کند. امام جمعه بجنورد قربانی کردن، خواندن نماز واجب و مستحب، دعا و نیایش و بخشندگی در راه خدا را از جمله مواردی دانست که انسان را به خداوند نزدیک می‌کند. 


عبودیت را فقط در نماز و حج خلاصه نکنیم

نماز عید قربان در بیرجند خراسان جنوبی نیز به امامت امام‌ جمعه و نماینده ولی فقیه این شهر، حجت‌الاسلام «سید علیرضا عبادی»، برگزار شد. وی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان گفت: عبودیت را فقط در نماز و حج خلاصه نکنیم بلکه علاوه بر این اعمال عبادی، بصیرت در عرصه سیاسی نیز ضرورت دارد. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: هدف اصلی از خلقت انسان، آسمان و زمین و همه هستی عبودیت پروردگار است. حجت‌الاسلام عبادی افزود: معنای حقیقی عبودیت این است که همه لحظه‌های زندگی ما در مسیر رضا و خواست خداوند باشد. وی توضیح داد: از دیگر اعمال عبادت و بندگی خدا، خدمت به مردم در ادارات و کسب رزق حلال است ولی برخی به جای این عبادات به دلیل حرص و طمع به دنبال ریاست‌طلبی و کسب ثروت قارونی می‌روند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید