• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 71911
+
-

زاهدان شهر هوشمند می‌شود

معاون برنامه‌‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری زاهدان گفت: روند هوشمندسازی شهر زاهدان برای کاستن از هزینه‌های غیرضروری، ارتقای سلامت اداری، افزایش درآمدهای پایدار و ارتقا در کیفیت زندگی شهروندان در 3 حوزه سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و آگاهی‌بخشی به شهروندان آغاز شده است. 

به گزارش ایسنا «صاحب دادزهی» در این خصوص افزود: کیفیت زندگی شاخصی مرکب از مؤلفه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، امنیت و سلامت است که برخی از آن‌ها جنبه شخصی داشته و تعدادی نیز در اجتماع و از طریق تعامل مثبت با سایر شهروندان محقق می‌شود. 

وی با تاکید بر ضرورت ارتقای کیفی زندگی گفت: به همین منظور، مدیریت شهری زاهدان تلاش دارد فضا و زیرساخت‌های لازم را برای ایجاد شهری هوشمند و خلاق برای ‌زیست با کیفیت‌تر شهروندان فراهم کند. 

دادزهی گفت: بر این باوریم که یک شهر هوشمند و خلاق با به‌کارگیری فناوری و اطلاعات و ارتباطات موجب ارتقای کیفیت و عملکرد خدمات شهری، کاهش هزینه‌ها و استفاده بهینه از منابع ملی می‌شود. بهره‌مندی از مزایای شهر خلاق و هوشمند نیازمند شهروندانی هوشمند است تا محیط زندگی خویش را هوشمندانه و با استفاده از ظرفیت‌های دنیای دیجیتال مدیریت کنند. 

وی با مثبت ارزیابی کردن برنامه‌های شهرداری زاهدان برای ایجاد شهری خلاق و هوشمند گفت: در این زمینه، شهرداری زاهدان ایجاد ارتباط بر بستر فیبر نوری، مکانیزه کردن سیستم‌ها، مکانیزه کردن فرآیندهای انجام کار، آموزش‌های لازم برای به کار بستن نرم‌افزارهای گوناگون شهرسازی، نوسازی، درآمد، کسب و پیشه و ایجاد ممیزی املاک را در دستور کار قرار داده و گام‌های مؤثری را جهت ایجاد شهری خلاق و هوشمند برداشته است ضمن این‌که آگاهی‌بخشی و آموزش شهروندان نیز در حال برنامه‌‌ریزی است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید