• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71894
+
-

10 راه برای افزایش سرعت اندروید

10 راه برای افزایش سرعت اندروید


راهکارهای اساسی زیادی وجود دارد که می‌توان از آنها برای سرعت بخشیدن به عملکرد اندروید و همچنین مصرف بهینه‌تر باتری استفاده کرد. بعضی از این راهکارها بسیار ساده و در دسترس هستند.


1ـ استفاده از Files Go
برنامه مدیریت جدید گوگل به شما امکان پاکسازی سریع گوشی از فایل‌های اضافه و برنامه‌هایی که از آنها استفاده نمی‌کنید را می‌دهد. با استفاده از این امکانات کمی فضای گوشی خود را بیشتر کنید و فایل‌های مزاحم را از گوشی دور بریزید.

2ـ حذف برنامه‌های بدون استفاده
بسیاری از برنامه‌هایی که به‌صورت پیش‌فرض روی گوشی نصب هستند در طول عمرشان یک‌بار هم باز نخواهند شد. پس بهتر است آنها را پاک کرده تا نه در پس‌زمینه اجرا شوند و نه فضای گوشی را اشغال کنند.

3ـ نصب نسخه سبک برنامه‌ها
بعضی از برنامه‌ها هم نسخه اصلی دارند و هم نسخه سبک‌تر که به واسطه حذف برخی ابزارهای جانبی‌شان میسر شده است. اگر گوشی ضعیفی دارید با نصب این دست برنامه‌ها به سبک اجرا شدن اندروید خود کمک کنید.

4ـ به‌روزرسانی سیستم‌عامل
از آدرس Settings -> About phone -> System در تنظیمات گوشی، حتما وضعیت به روزرسانی گوشی خود را بررسی کرده تا از آخرین نسخه اندرویدی که برای دستگاه شما آمده استفاده کنید. بسیاری از ایرادهای نرم‌افزاری در نسخه‌های به روز شده برطرف می‌شوند که این خود سبب بهتر شدن عملکرد اندروید می‌شود.

5ـ مرتب‌کردن صفحه خانگی
آیکون‌های اضافه را از صفحه خانگی پاک و پوشه‌ها را به صفحه برنامه‌ها منتقل کنید. وجود آیکون‌های فراوان و پوشه‌های تو‌در‌تو خود باعث کند شدن سیستم عامل شده و جا‌به‌جا شدن بین صفحات را سنگین می‌کند. از تعداد صفحات خانگی نیز تا جای ممکن بکاهید که آن نیز عملکردی مشابه را در بر خواهد داشت.

6ـ لانچر دیگری را امتحان کنید
اگر با نصب لانچری خاص کندی شدیدی در گوشی خود حس کردید حتما آن را پاک کرده و سراغ لانچر دیگری بروید. درنظر داشته باشید که به‌طور کلی لانچرها بخشی از منابع دستگاه شما را اشغال می‌کنند و اگر حتما قصد استفاده از آنها را دارید با انتخاب درست در میان آنها که کمترین میزان استفاده از رم یا پردازشگر گرافیک گوشی را دارند، عملکرد بهتری نصیب اندروید کنید.

7ـ زیرنظر گرفتن عملکرد برنامه‌ها
با رفتن به تنظیمات و بخش باتری می‌توانید برنامه‌هایی که در پس‌زمینه گوشی در حال اجرا هستند را مشاهده کنید. در اینجا مشخص می‌شود که برنامه‌هایی در حال استفاده از منابع دستگاه شما هستند. اگر برنامه‌ای در این لیست وجود داشت که نیازی برای اجرایش نداشتید با استفاده از گزینه Force stop ابتدا اجرایش را متوقف کرده و سپس آن برنامه را از روی گوشی پاک کنید.

8ـ حذف ‌برنامه‌های صفحه قفل
اگر چه برنامه‌هایی که اطلاعات مورد نیاز شما را روی صفحه قفل نمایش می‌دهند به‌شدت کارآمد هستند و در بعضی موارد به‌واسطه باز نکردن چند باره قفل گوشی از مصرف زیاد باتری جلوگیری می‌کنند، اما با این حال آنها از منابع دستگاه تغذیه شده و در زمانی که از یک گوشی ضعیف استفاده می‌کنید، بهتر است مورد استفاده قرار نگیرند.

9ـ خاموش‌کردن بلوتوث
وقتی نیازی به استفاده از بلوتوث ندارید آن را خاموش کنید. در زمانی که این ابزار روشن باشد، به‌طور مرتب گوشی در جست‌وجوی دستگاهی خواهد بود که به آن وصل شود، پس وقتی نیازی به آن ندارید بهتر است آن را خاموش کنید.

10ـ فراموش‌کردن برنامه‌های قدیمی
حتی بهترین برنامه‌های بهتر کردن عملکرد باتری هم کارایی ندارند. شاید در نسخه‌های قدیمی اندروید این برنامه‌ها محلی برای استفاده داشتند، اما حالا با امکاناتی که خود سیستم عامل در اختیار شما قرار می‌دهد دیگر نیازی به آنها نیست و چه بسا همین برنامه‌ها با استفاده از منابع دستگاه منجر به کندی و مصرف بیشتر باتری نیز بشوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید