• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71893
+
-

دادگاه «علیل» ورزش!

3 نکته در مورد سوپرجام جنجالی

پس از آنکه استقلال در سوپرجام سال گذشته حاضر نشد، سازمان لیگ پرسپولیس را به عنوان قهرمان معرفی کرد. از همان زمان استقلالی‌ها موضوع را به دادگاه عالی ورزشی در سوییس کشاندند، اما ظاهرا این دادگاه که بزرگ‌ترین مشکلات حقوقی ورزش جهان را حل و فصل می‌کند، در این داستان کاملا علیل شده است. دادگاه عالی ورزش اخیرا برای چندمین بار به پرسپولیس، استقلال و سازمان لیگ نامه زده و مدعی شده به خاطر پیچیدگی روند پرونده، برای رسیدگی به آن به مدت بیشتری نیاز دارد. و اینک 3 نکته کلی در مورد سوپرجام و حواشی اخیر؛

   اگر دادگاه عالی ورزش به سود سازمان لیگ رای بدهد، قهرمانی پرسپولیس به رسمیت شناخته خواهد شد و موضوع تمام است، اما اگر رای این دادگاه به سود استقلال باشد، جام را از پرسپولیس پس می‌گیرند و سازمان لیگ مکلف به تکرار بازی خواهد شد. حالا سوال اینجاست که در این صورت و با این کنداکتور فشرده‌ای که فوتبال ما دارد، سوپرجام تکراری چه زمانی برگزار خواهد شد؟ آیا اصلا شانسی برای برگزاری یک بازی اضافی بین پرسپولیس و استقلال وجود دارد؟ بسیار بعید به نظر می‌رسد که اینطور باشد. بنابراین همه این برو و بیاها فقط به خاطر این است که آن جام از ویترین پرسپولیس بیرون بیاید و به ساختمان فدراسیون برگردد!
 
حالا که صحبت سوپرجام شد، باید از دوستان پرسید کاپ قهرمانی پرسپولیس در سوپرجام امسال را چه زمانی تحویل این باشگاه می‌دهند؟ بعد از پایان فصل سازمان لیگ اعلام کرد به دلیل خلأ قانونی و چون قهرمانی یک تیم در 2 جام پیش‌بینی نشده بود، امسال سوپرجام نداریم و این جام هم به پرسپولیس خواهد رسید. این موضوع با اعتراض سایر باشگاه‌ها همراه شد و به نظر می‌رسد تحت تاثیر همین اعتراضات، سازمان لیگ در اهدای جام به سرخپوشان تعلل می‌کند. خب، اگر موضع‌تان حق است، تکلیفش را روشن کنید دیگر.
  مهم‌تر از همه؛ آیا خلأ قانونی اشاره شده در بند قبلی اصلاح شد؟ یعنی الان می‌دانیم که اگر امسال هم یک تیم دبل کند، سوپرجام را باید برابر کدام حریف برگزار کند؟ لطفا این حفره را پر کنید تا سال بعد و سال‌های بعد دوباره تبدیل به یک داستان دیگر نشود.

این خبر را به اشتراک بگذارید