• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71844
+
-

مهلت پزشکان برای ثبت‌نام کارت‌خوان تمدید شد


همزمان با اعتراض پزشکان به ثبت‌نام در نظام سامانه فروش و استفاده از پایانه‌ فروشگاهی (کارت‌خوان بانکی) مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و برون‌سپاری سازمان امور مالیاتی از تمدید ثبت‌نام کارت‌خوان تا 31مرداد خبر داد. سرانجام پس از چندین سال، تمام فعالان جامعه پزشکی کشور مکلف شدند که دستگاه‌های کارت‌خوان (پوز) را روی میزهای خود نصب کنند تا از این پس مراجعه‌‌کنندگان و بیماران تنها با کشیدن کارت حق ویزیت خود را بپردازند. علی رستم‌پور به همشهری در این‌باره می‌گوید: صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی تا 31مردادماه مهلت دارند در نظام سامانه فروش و استفاده از پایانه فروشگاهی(کارت‌خوان بانکی) ثبت‌نام کنند. درواقع این مدت زمان به دلیل نبود برخی زیرساخت‌ها افزایش پیدا کرده است.
به ‌گفته علی رستم، براساس تبصره 6قانون بودجه سال 1398و ماده 169قانون مالیات‌های مستقیم، کلیه فعالان این حوزه که مجوز فعالیت آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی ایران صادر می‌شود، مکلف شده‌اند نسبت به نصب، راه‌اندازی و استفاده از پایانه فروشگاهی از ابتدای سال 1398اقدام کنند. براین اساس کلیه صاحبان این مشاغل باید برای ثبت درخواست تخصیص شماره شناسه پایانه فروشگاهی (کارت‌خوان) به درگاه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور مراجعه و مبادرت به ثبت مشخصات دستگاه کارت‌خوان خود کنند و در اولین‌ ماه پس از دریافت شناسه مذکور از طریق پیامک تلفنی نسبت به بهره‌برداری از آن اقدام کنند. مؤدیان هنگام مراجعه به سامانه الکترونیکی مذکور وارد سامانه ثبت‌نام الکترونیک طرح جامع مالیاتی، (کد اقتصادی) شده و در قسمت سایر خدمات با انتخاب گزینه «ثبت مشخصات صندوق فروش و حافظه مالیاتی» می‌توانند مشخصات پایانه فروشگاهی خود را ثبت کنند.
نمایندگان مجلس در قالب بررسی قانون بودجه، استفاده از دستگاه‌های کارت‌خوان را از ابتدای سال‌جاری برای جامعه پزشکی تکلیف کرده‌اند و پس از گذشت 4ماه از سال اکنون سامانه‌های مورد نیاز برای این کار در سازمان امور مالیاتی آماده شده است. مجلس در راستای مقابله با فرار مالیاتی و در قالب 2بند الحاقی به تبصره ۶ لایحه بودجه ۹۸، پزشکان را ملزم به استفاده از پایانه فروشگاهی (دستگاه کارت‌خوان بانکی) و مراکز درمانی را ملزم به پرداخت ۱۰درصد دستمزد پزشکان به‌حساب سازمان امور مالیاتی کشور بابت علی‌الحساب مالیات کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید