• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71777
+
-

اجرای طرح هادی در ۷ روستای بخش چنگ الماس

بخشدار بخش چنگ الماس با ذکر این‌که طی سال جاری در ۷ روستای بخش چنگ الماس طرح هادی اجرا می‌شود، گفت: طرح هادی روستاهای چشمه آدینه، خسروآباد گروس، چشمه منتش، زینل، کاکاعباس، حسن‌تیمور و محمدآباد با اعتباری بالغ‌بر ۲ میلیارد تومان در سال جاری انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا «سیدهاشم ابراهیمی» با اشاره به فعالیت‌های انجام شده از ابتدای سال ۹۸ تا کنون در بخش چنگ الماس اظهار کرد: در حال حاضر در ۴ روستای این بخش عملیات آسفالت به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در حال انجام است. 
وی با اشاره به وضعیت بد بخشی از آسفالت مسیر بیجار به همدان افزود: پیمانکار برای روکش آسفالت ۱۳ کیلومتر از این مسیر انتخاب شده است و ماه آینده شروع به کار می‌کند. 

بخشدار بخش چنگ الماس افزود: با توجه به میزان بالای مسیر‌های خاکی این بخش نیازمند توجه بیشتری در زمینه آسفالت مسیر‌های روستایی است. ابراهیمی با تاکید بر این‌که یکی از مشکلات موجود در روستاها کلی‌خوانی کنتور برق بود، اظهار کرد: اکنون کنتور برق همه روستاهای بخش چنگ الماس تک‌خوانی می‌شود. 

بخشدار چنگ الماس با اشاره به این‌که در ۴ روستای این بخش به طول ۳ هزار مترمربع اصلاح شبکه آب شرب انجام می‌شود، یادآور شد: در زمینه فاضلاب روستایی ۱۰ هزار متر لوله خریداری و تا کنون ۵ هزار متر هم اجرا شده است که با این میزان در بیش از ۹۰ درصد روستاهای دارای دهیاری بخش چنگ الماس لوله‌کشی فاضلاب انجام شده است. 

وی با اشاره به فعالیت بنیاد برکت در این بخش ادامه داد: این بنیاد با هدف اشتغال‌زایی در روستاهای این بخش تسهیلات با سود ۴ درصد و سقف ۴۰ میلیون تومان به روستاییان پرداخت می‌کند. ابراهیمی با بیان این‌که عملیات گازرسانی به ۱۲ روستا آغاز شده است، ادامه داد: با گازرسانی این تعداد ۱۰۰ درصد روستاهای دهستان پیرتاج و ۷۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار دهستان بابارشانی از گاز طبیعیبهره‌مند می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید