• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71775
+
-

2700 هکتار از مزارع سروآباد آبی می‌شود

نماینده شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی از تخصیص آب کشاورزی برای آبیاری ۲هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع و باغ‌های شهرستان سروآباد خبر داد. به گزارش ایرنا «منصور مرادی» در حاشیه بازدید از چند طرح کشاورزی شهرستان سروآباد اظهار کرد: با تلاش و پیگیری‌های مجمع نمایندگان استان و استاندار کردستان، آب کشاورزی برای این میزان زمین زراعی و باغ تخصیص یافت.

وی افزود: هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع و باغ‌های بخش مرکزی و هزار هکتار زمین نیز در بخش هورامان با استفاده از این سهمیه از دیم به آبی تبدیل خواهند شد که این مهم در راستای توسعه شهرستان در بخش کشاورزی مثمر خواهد بود. 
نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در سفر آینده رئیس‌جمهوری به استان کردستان تخصیص آب برای ۹۶ هزار هکتار از مزارع و باغ‌های استان تعیین تکلیف خواهد شد. 

وی اضافه کرد: اعتبارات بسیار خوبی نیز از محل صندوق توسعه ملی برای تخصیص آب‌های مرزی و ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی به استان کردستان اختصاص یافته است.  مرادی با اشاره به بازدیدش از باغ پسته روستای گوشخانی و شیلات روستای احمدآباد بخش مرکزی سروآباد گفت: این طرح‌ها با اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد ریال در قالب طرح‌های زودبازده و درآمدزا هستند که برای بیش از ۱۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی می‌کند. 

وی تاکید کرد: کارخانه خوراک طیور دام در روستای حسین‌آباد که با اعتبار ۴۰ میلیارد ریالی زیرمجموعه طرح‌های کشاورزی به شمار می‌رود نیز برای ۳۵ نفر اشتغال‌زایی کرده است.نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: شهرستان سروآباد در بخش کشاورزی ظرفیت بسیار خوبی دارد و در کشور و استان کردستان حائز رتبه‌های برتر در تولید برخی محصولات زراعی و باغی است. مرادی یادآور شد: با توجه به این‌که مردم شهرستان سروآباد به طرح‌ها و پروژه‌های کشاورزی علاقه‌مندند، توجه بیشتر به این بخش در رونق و توسعه پایدار شهرستان در آینده بسیار تاثیرگذار است.

این خبر را به اشتراک بگذارید