• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71767
+
-

توسعه شبکه؛ علت قطع مکرر گاز

«حسین تقی‌نژاد» در گفت‌وگو با فارس بیان کرد: یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد البرز مهاجرپذیری آن است و با توجه به این‌که افراد تازه‌وارد در مناطقی از استان ساکن می‌شوند که شبکه‌های گازرسانی در آن مناطق نیست، شرکت گاز ناگزیر به توسعه شبکه می‌شود و سالانه حدود 35 تا 40 هزار مشترک جدید از گاز شهری بهره‌مند می‌شوند.
وی با اشاره به قدمت 31 ساله شبکه‌ها و خطوط گاز در استان البرز، اظهار کرد: 6 هزار کیلومتر شبکه گاز در استان وجود دارد که نگهداشت و بهره‌برداری از این خطوط باید مورد توجه قرار گیرد. برای این امر گاهی لازم است برای برقراری ایمنی، تعمیراتی در برخی نقاط و خطوط صورت گیرد که منجر به قطعی گاز می‌شود.
وی توضیح داد: برای توسعه شبکه‌های گاز، شیر قدیم شبکه‌های قبلی باید قطع، تست انجام و سپس به نقطه جدید وصل شده و شهروندان جدید از نعمت گاز برخوردار شوند، به همین دلیل دیگر شهروندان نیز ساعاتی را بدون گاز سپری می‌کنند.
مدیرعامل شرکت گاز البرز با اشاره به ارزشمند بودن تعمیرات و گاز‌رسانی به مناطق بدون گاز شهری تصریح کرد: قطعی گاز با برنامه و اطلاع‌رسانی‌شده از قبل، حاکی از ندای خوش برای شهروندان است که مشخص می‌شود در نقاط دیگر استان، شهروندان از گاز شهری بهره‌مند می‌شوند و یا تلاش برای ایمنی همشهریان صورت می‌گیرد.
تقی‌نژاد بیان کرد: در صورتی که قطعی گاز بدون اطلاع قبلی و برنامه‌‌ریزی اتفاق افتاد، خبر از حادثه و یا ایراد در شبکه‌ها می‌دهد و اجتناب‌ناپذیر است و بلافاصله گروه‌های خدمات‌رسان به محل اعزام می‌شوند و برای ترمیم نقاط حادثه‌دیده تلاش می‌کنند.
وی ضمن پوزش از شهروندان بابت قطعی‌های مکرر گاز مطرح کرد: مردم در ساعات پایانی قطعی که توسط شرکت گاز اعلام می‌شود در منزل حضور داشته باشند، زیرا مأموران این شرکت برای وصل کردن گاز به در منازل مراجعه می‌کنند و گاز به صورت ایمن به شهروندان تحویل داده می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید