• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71763
+
-

آمار طلاق در البرز کاهش یافت

خبر
آمار طلاق در البرز کاهش یافت

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز گفت: با توجه به آمارهای به‌دست‌آمده در پایان سال 97 و به موجب آموزش‌هایی که توسط دستگاه‌های مختلف استان، با عنوان یک کار مشترک و تیمی صورت گرفت، رتبه طلاق در استان البرز نسبت به سال 96 از الف به ب رسید و شاهد کاهش 13 درصدی نرخ طلاق نسبت به سال گذشته در این استان هستیم.
«عیسی قبادی» در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: آموزش‌های حین ازدواج توسط مراکز مربوطه و همچنین همکاری مشترک اداره کل بهزیستی، معاونت پیشگیری قوه قضائیه، اداره کل ورزش و جوانان و دانشگاه علوم پزشکی البرز موجب شد تا حدود زیادی مشکل زوج‌هایی که درگیر مسائل خانوادگی بودند برطرف شود و طلاق تحت کنترل قرار گیرد.

وی در رابطه با علل طلاق عنوان کرد: این مسأله علت ثابت و مشخصی ندارد و متفاوت است، اما می‌توان به ناآگاهی از مهارت‌های اجتماعی و زندگی و همچنین افزایش سطح توقعات در زندگی جوانان به عنوان یک فاکتور مهم اشاره کرد که در نهایت به عدم رضایت زوجین از زندگی می‌انجامد.
قبادی تصریح کرد: کاهش گفت‌وگو در خانواده‌ها و میزان تعامل میان زن و شوهر، زندگی را دچار چالش کرده و در واقع گفت و شنود جای خود را به تضاد، برخورد و اختلاف می‌دهد. این در حالی است که حتی برخی زوجین سکوت را به‌جای جروبحث انتخاب می‌کنند و به نوعی دچار طلاق عاطفی می‌شوند.
به گفته مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز، به هر میزانی که خانواده‌ها بتوانند در تربیت فرزندان خود، مشارکت‌پذیری آنها در جامعه، آگاهی بخشیدن به شرایط زندگی و آموزش مهارت‌های زندگی موفق باشند، می‌توانند به ازدواج پایدار یک جوان و موفقیت وی در زندگی کمک کنند.
قبادی افزود: حضور خانواده‌ها در مدرسه و هنگام تحصیل در کنار فرزندان یکی دیگر از عواملی است که می‌تواند در تربیت و شکل‌دهی شخصیت جوانان مؤثر باشد که این امر نیز موجب دوام و قوام بنیاد خانواده می‌شود.
وی با اشاره به تنوع قومیت‌ها در البرز اظهار کرد: فرهنگ‌های متنوع اقوام حاوی دانسته‌ها، آموخته‌ها و تجربیات سال‌های زندگی کسانی است که پیش از ما زندگی کرده‌اند و این موضوعات و اطلاعات به ما منتقل شده است، بنابراین نباید از کنار فرهنگ‌ها به‌سادگی عبور کرد، بلکه باید آنها را در جامعه احیا و از این نکات الگوبرداری کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز با بیان این‌که البرز جزو 5 استان اول کشور در کاهش آمار ازدواج است، تصریح کرد: در سال گذشته استان با کاهش ازدواج مواجه بوده و از رتبه ب به الف رسیده است که می‌توان به افزایش نرخ تورم و اشتغال به عنوان مهم‌ترین علت آن اشاره کرد.
قبادی با اشاره به این‌که سن ازدواج پایین نیست اما میزان ازدواج کم است، عنوان کرد: این مقوله نیز از طریق راهبردهای ترویج ازدواج آگاهانه و به‌موقع و تلاش دستگاه‌ها و مؤسسات فرهنگی، دانشگاه‌ها و معاونت‌هایی که در حوزه خانواده فعالیت می‌کنند باید آگاه‌سازی‌ شود تا نرخ ازدواج به مرور افزایش یابد.
وی افزود: تشویق جوانان به ازدواج و آماده کردن زیرساخت‌های این موضوع یکی از مسائلی است که موجب تحکیم خانواده و بنیادهای اخلاقی و فرهنگی جامعه می‌شود، اما به هر حال آن سوی ماجرا نیز جوانان با مشکلاتی مواجه می‌شوند که اگر ازدواج به‌موقع صورت نگیرد، موجب آسیب رسیدن به جوان شده و ممکن است تأثیرات منفی در آینده فرد و خانواده وی داشته باشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید