• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71752
+
-

افزایش حضور گردشگران در بوکان

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوکان از حضور ۱۵۴ هزار و ۴۴۵ گردشگر در این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد. «اسماعیل رحیمی» به ایرنا گفت: بیشترین بازدید از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان شامل مسجد جامع روستای حمامیان، خانقاه شمس برهان، مقبره سردار، مسجد جامع، منطقه ساحلی، منطقه گردشگری خراسانه، منطقه تفریحی کوسه، مراکز تجاری و غار عباس‌آباد این شهرستان بوده ‌است.

وی با بیان این‌که میزان بازدید گردشگران در سال جاری نسبت به زمان مشابه سال قبل افزایش چشمگیری داشته است اظهار کرد: در همین مدت بیش از ۱۴ هزار نفر نیز در مراکز اقامتی این شهرستان از جمله هتل‌ها، مهمانسراها و خانه‌های معلم اقامت کردند. این مسئول بیان کرد: شهرستان بوکان یکی از شهرهای پرجمعیت و از محورهای اصلی ارتباطی استان آذربایجان‌ غربی و حلقه اتصال چندین استان کشور به همدیگر است و دارای جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری بالقوه است.

رحیمی ادامه داد:‌ روستاهای تاریخی قلایچی، حمامیان، مقبره شیخ احمد کور و اماکن گردشگری مقبره حسن زیرک، پل سلطان، حوض «گه‌وره» و بوستان‌های شهر و نمایشگاه مردم‌شناسی از جمله مکان‌های دیگری هستند که در ایام تابستان آماده بازدید گردشگران است.

این مسئول با بیان این‌که این شهرستان دارای طبیعت زیبا و باغ‌های بسیاری است اظهار کرد: در این شهرستان همچنین ۱۶۰ پروانه تولید انفرادی در رشته‌های گلیم‌بافی، سفالگری، چاقوسازی، ساخت‌وسازهای سنتی، گیوه‌بافی، دوخت لباس‌های محلی، منبت، معرق، بافتنی سنتی، چرم‌دوزی، کاشی هفت‌رنگ و تذهیب در سال گذشته صادر شده که صنایع تولیدی آنها بسیار مورد توجه گردشگران است.  وی تاکید کرد: بوکان غیر از ظرفیت‌های مناطق شهری در مناطق روستایی نیز جاذبه‌های بکر طبیعی دارد که نیازمند معرفی و احداث امکانات اولیه است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید