• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71740
+
-

شاخص اهدای خون در لرستان 9/67 درصد است

مدیرکل انتقال خون لرستان با بیان این‌که اهداکنندگان مستمر عمدتا پای کار هستند و برای اهدای خون آمادگی دارند، گفت: استاندارد و شاخص اهدای خون افراد مستمر 60 درصد است. این رقم در استان ما 9/67 درصد است که امنیت و سلامت خون اهدایی را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، دکتر «غلامرضا حامدی» با اشاره به این‌که نادرترین گروه خونی در استان ما AB منفی و شایع‌ترین O مثبت است، بیان کرد: خوشبختانه در استان مشکلی در زمینه تامین خون گروه‌های خونی نادر نداریم، چون تعداد کسانی که گروه خونی منفی دارند، کم است.

وی با بیان این‌که با توجه به مساله تحریم در تامین مواد اولیه مشکلی نداریم، افزود: نیاز خون و فرآورده‌های خونی استان با حضور مردم خیّر استان تأمین می‌شود. بطوریکه متوسط کشوری 25 واحد به ازای هر هزار نفر جمعیت است و شاخص استان 22 واحد به ازای ‌هزار نفر جمعیت است.

حامدی درخصوص پزشکان شاغل در انتقال خون لرستان هم گفت: در این اداره کل 4 پزشک استخدامی داریم و بقیه نیروها قراردادی یا طرحی هستند. وی ادامه داد: اهدای خون بدون معاینه پزشک به هیچ عنوان قابل قبول نیست چراکه ارزش معاینه پزشک معادل انجام همه آزمایش‌هایی است که روی یک نمونه صورت می‌گیرد.مدیرکل انتقال خون لرستان بیان کرد: ما علاوه بر تامین خون مورد نیاز در استان خودمان، می‌توانیم نیاز استان‌های مجاور را هم تامین کنیم و تاکنون بیشترین ارسال خون و فراورده‌های خونی را به استان خوزستان داشته‌ایم.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :