• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71728
+
-

برخورد با رانندگان وسایل نقلیه دودزا در ایلام

رئیس پلیس راه ایلام گفت: استفاده از سیستم دودزا تحت هر شرایطی در وسایل نقلیه ممنوع است و در صورت مشاهده با راننده خاطی برخورد خواهد شد. سرهنگ «رضا همتی‌زاده» در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: ماموران گشت نامحسوس اداره عملیات پلیس راه استان ایلام در محور دره‌شهر - ایلام به یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس به دلیل ارتکاب تخلف حادثه‌ساز و رانندگی به صورت مارپیچ دستور توقف دادند که راننده مذکور بدون توجه به ایست ماموران اقدام به فرار و استفاده از سیستم دودزا (بک اسموک) کرد تا پلیس نتواند وی را متوقف کند. اما پس از تعقیب و گریز کوتاه، ماموران موفق شدند خودرو را متوقف کنند.

وی ادامه داد: پس از احراز هویت راننده و استعلام خودرو در سامانه سیستم خلافی مشخص شد که این خودرو دارای ۴۶ میلیون ریال خلافی معوق و پرداخت نشده و شکایت در سامانه راهور است که پس از اعمال قانون برای سیر مراحل قانونی روانه پارکینگ شد.

سرهنگ همتی‌زاده بیان کرد: کارکرد سیستم دودزا بدین صورت است که با فشردن دکمه‌ای، مایع توسط پمپ از مخزن خارج می‌شود و با لوله به سمت اگزوز می‌رود و در دمای بالا داخل اگزوز به بخار سفیدرنگ تبدیل و از اگزوز خارج می‌شود. وجود چنین خودروهایی در جاده‌ها بسیار خطرناک است و امنیت خودروهای دیگر را به خطر می‌اندازد.

رئیس پلیس راه ایلام گفت: هرگونه تغییر در وضعیت ظاهری و فنی وسیله نقلیه مانند خواباندن فنر زیر وسیله نقلیه، تغییر رینگ و لاستیک، نصب سیستم دودزا و کوچک کردن فرمان خودرو که باعث خارج شدن خودرو از حالت استاندارد و کاهش ضریب ایمنی می‌شود، ممنوع است.

این خبر را به اشتراک بگذارید