• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71727
+
-

تعیین تکلیف روز تبریز تا 2 هفته دیگر

فرهنگی
تعیین تکلیف روز تبریز تا 2 هفته دیگر

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز از اعلام نتیجه نهایی انتخاب روز تبریز با توجه به گستردگی پیشنهادهای مطرح‌شده تا 2 هفته آینده خبر داد. به گزارش شهریار «شهرام دبیری» گفت: در جلسه کمیسیون فرهنگی که با حضور چهره‌های مختلف علمی و فرهنگی برگزار شد، اجماع نظرهای مختلف بر ضرورت تعیین روز تبریز بود. بر این اساس از استادان رشته‌های مختلف دانشگاه در این مورد نظرسنجی شده که چه روزی برای انتخاب به عنوان روز تبریز مناسب است. 

وی با بیان این‌که موارد متعدد با دلایل کافی به شورا پیشنهاد شده، اظهار کرد: برای این‌که اجماع عمومی در خصوص انتخاب روز تبریز به وجود بیاید در نظر داریم نظرسنجی عمومی نیز برگزار کنیم. پس از پایان نظرسنجی و دریافت تمامی پیشنهادها، آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند و بهترین پیشنهاد در شورای اسلامی شهر تبریز به عنوان روز تبریز تعیین می‌شود. 

وی انتخاب روز تبریز را تصمیمی سخت عنوان کرد و افزود: تعیین یک روز برای شهر تبریز به عنوان یک شهر تاریخی که حداقل ۳۵۰۰ سال قدمت دارد و در برهه‌های مختلف نقش‌آفرین بوده به‌طوری که در بر گیرنده تمام ابعاد آن باشد، بسیار مشکل است اما به نظر می‌رسد کار جمع‌بندی پیشنهادها تا 2 هفته آینده به پایان برسد. 

دبیری با اشاره به برنامه‌های شهرداری و شورا پس از انتخاب روز تبریز گفت: در نظر داریم در این روز از مسئولان شهرهای مختلف و شهرهای خواهرخوانده دعوت کنیم تا در برنامه‌های فرهنگی که در شهر برگزار می‌شود، حضور داشته باشند. این مسئول روز تبریز را فرصتی برای برگزاری هفته فرهنگی تبریز دانست و گفت: از تمام ظرفیت‌ها برای معرفی تبریز به جهان باید استفاده کنیم تا شاهد توسعه گردشگری در شهر باشیم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید