• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71723
+
-

توسعه کنزق برای ماندگاری مسافران سرعین و اردبیل

خبر
توسعه کنزق برای ماندگاری مسافران سرعین و اردبیل

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری روستای کنزق با هدف افزایش ماندگاری مسافران سرعین و اردبیل خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «نادر فلاحی» گفت: روستای کنزق یکی از مناطق تاریخی استان اردبیل است که در پی کاوش‌های صورت‌گرفته غار‌های صخره‌ای در آن احیا شده است. این روستا با این‌که از معماری قابل‌توجهی برخوردار است در سال‌های اخیر ناشناخته مانده بود و به منظور مطالعه جامع عملیات کاوش آن با وجود محدودیت منابع و با اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی انجام شد.

وی تاکید کرد: کشفیات باستان‌شناسان اثبات کرد که جاذبه‌های گردشگری سرعین محدود به آب‌های گرم معدنی نیست و می‌توان این جاذبه تاریخی را در فهرست سفر گردشگران قرار داد. بر این اساس و به منظور توسعه گردشگری این روستا مطالعات جامع از سوی مشاور طرح آغاز شده و هدف ما این است کاربری‌هایی برای افزایش ماندگاری گردشگران سرعین و اردبیل تعریف شود.

فلاحی بیان کرد: با نهایی شدن طرح مطالعاتی مشاور سرمایه‌گذاری‌های صورت‌گرفته در این روستا نیز بر اساس طرح جامع و با هدف مراجعه و بازدید گردشگران از این اثر تاریخی خواهد بود و از سوی دیگر، گردشگری سرعین از وضعیت تک‌بعدی و صرفا جاذبه طبیعی خارج می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :