• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71695
+
-

اختصاص اعتبار برای زنجیره تولید گوشت عشایر

مدیر امور عشایر استان مرکزی گفت: ۲۰ میلیارد ریال اعتبار امسال برای اجرای طرح بهبود زنجیره تولید گوشت به عشایر این استان اختصاص یافت.

«علی اکبر منصوری» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: این میزان اعتبار در قالب تسهیلات ارزان‌قیمت و در راستای حمایت مستقیم دولت از زنجیره تولید گوشت قرمز و ایجاد اشتغال پایدار به عشایر این استان پرداخت می‌شود. وی اظهار کرد: میزان تسهیلات اعطایی به هر متقاضی عشایری بر اساس تعداد دام و برآورد خسارت خشکسالی برای تهیه علوفه پرداخت می‌شود.

مدیر امور عشایر استان مرکزی بیان کرد: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای هر متقاضی از ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات خشکسالی و ۲۵۰ میلیون ریال تا یک میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی در تأمین کنسانتره یارانه‌دار جیره‌نویسی شده از بسته‌های حمایتی دولت به عشایر است.

مدیر امور عشایر استان مرکزی گفت: بسته‌های حمایتی دولت تأثیر بسزایی در ضریب تولید و تبدیل علوفه به گوشت و افزایش سودآوری این بخش دارد، به طوری که نقدینگی عشایر با دریافت این تسهیلات افزایش یافته و به سهولت می‌توانند علوفه را در فصل تابستان تهیه کنند و علاوه بر آن با کنسانتره جیره‌نویسی شده توسط شرکت تعاونی وزن هر بره در طول 3 ماه تا ۶۰ کیلوگرم را نیز افزایش دهند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید