• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71685
+
-

هنرهای دستی تالاب‌نشینان «سنچه» احیا می‌شود

مرکز احیای هنرهای دستی تالاب‌نشینان «سنچه» در مراسم روز جهانی مردمان بومی در بندرخمیر افتتاح شد.

 به گزارش مهر «جواد محمودی»، شهردار بندرخمیر، هدف از برگزاری چنین همایشی را بزرگداشت آیین و فرهنگ‌های بومی منطقه عنوان کرد و گفت: در بیشتر کشورهای جهان این روز را گرامی می‌دارند و جای بسی شادمانی است که این همایش فرهنگی در بندرخمیر با استقبال زیادی از مسئولان، اندیشمندان، نخبگان و بزرگان استان و شهرستان همراه شده است. 

در ادامه فرماندار خمیر گفت: مردم در کشور ما از هر قوم و نژاد با حفظ وحدت و یکپارچگی در صلح و آرامش در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند در صورتی که در برخی کشورها از جمله آمریکا، ساکنان بومی توسط حاکمان آنان طرد شده‌اند. 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت فرهنگ و سنت بومی منطقه خمیر گفت: شهرستان خمیر مفاخر زیادی در حوزه‌های فرهنگ در استان دارد که در پیشرفت فرهنگ بومی منطقه خود تاثیرگذار بوده‌اند. 

همچنین «سیدعبدالباعث قتالی»، امام‌جمعه اهل سنت بندرعباس، نیز در این مراسم با بیان این‌که زنده نگه داشتن فرهنگ بومی هر منطقه به معنی زنده نگه داشتن هویت آن منطقه است، گفت: گردآوری و تألیف چنین کتاب‌هایی در زمینه فرهنگ و آداب و سنن هر جامعه می‌تواند حافظ فرهنگ آن منطقه باشد. 


ایجاد شهرهای خلاق و پویا 

«رضا کمالی‌زرکانی»، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با اظهار خرسندی از حضور در این همایش فرهنگی گفت: خوشبختانه، فعالیت‌های خوبی در بخش فرهنگی به‌ویژه در حوزه کتاب در استان آغاز شده است. 

وی افزود: اجرای طرح شهرهای خلاق و پویا را با جدیت دنبال می‌کنیم زیرا شهرهای خلاق و پویا را استادان فرهنگ و هنر می‌سازند و هر جا شهرهای خلاق فعال باشند، قطعاً شهر پویا و زنده‌ای خواهیم داشت. 

این مسئول به ظرفیت‌های بندرخمیر در حوزه فرهنگی اشاره کرد و گفت: این شهرستان ظرفیت‌های خوبی در زمینه فرهنگی دارد و امیدواریم تمام ظرفیت‌های بالقوه شهرستان در بخش فرهنگی به بالفعل درآید.

این خبر را به اشتراک بگذارید