• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71640
+
-

ورود تخصصی جهاددانشگاهی یزد به حوزه آموزش شهروندی

شهردار یزد ضمن اعلام آمادگی برای همکاری بیشتر شهرداری با حوزهای مختلف جهاددانشگاهی یزد، خواستار ورود جهاددانشگاهی به حوزه آموزش شهروندی به صورت تخصصی شد. به گزارش ایسنا، «جمال‌الدین عزیزی» که به مناسب سی‌ونهمین سالروز تاسیس جهاددانشگاهی در ساختمان این نهاد در استان یزد حضور یافته بود، در دیدار با رئیس و معاونان این سازمان با تبریک این مناسبت، اظهار کرد: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی غیر دولتی 4 دهه اقدامات خوب و قابل تاملی داشته است.

وی گفت: انتظار و درخواست شهرداری یزد از این نهاد انقلابی این است که بنا به وظیفه ذاتی و رسالت خود امور شهرداری را در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی یاری رساند و شهرداری نیز آمادگی دارد که این حوزه‌ها در امور شهر و شهروندی قرار گیرد.

عزیزی عنوان کرد: معتقدیم که بسیاری از مسائل شهری با آموزش و فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مناسب قابل برطرف شدن است.

وی پیشنهاد تشکیل حوزه مشخصی تحت عنوان آموزش شهروندی در جهاددانشگاهی یزد را مطرح کرد و گفت: جهاددانشگاهی می‎تواند با انعطاف بیشتری در این حوزه‌ها فعالیت کند و در موضوعات مختلف اعم از آموزش، فرهنگ‌سازی، به‌روزرسانی و دریافت بازخوردهای حوزه شهروندی اثربخش باشد. وی پویایی، فکر نو و تلاش را از ویژگی‌های جهاددانشگاهی یزد خواند و افزود: جهاددانشگاهی استان یزد می‎تواند مانند برخی از حوزه‏های تخصصی خود مانند سرامیک‎های صنعتی، زیلو و گیاهان دارویی، در حوزه آموزش شهروندی نیز که بسیار حائز اهمیت است، به صورت تخصصی ورود کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید