• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71613
+
-

مجوزی برای قطع درختان جنگلی صادر نشده است

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: از شروع طرح تنفس جنگل در سراسر کشور برای قطع درختان جنگلی مجوزی صادر نشده است. 

به گزارش روابط عمومی  اداره کل منابع طبیعی استان زنجان، فریبرز غیبی در بازدید از نهالستان‌های زنجان بیان کرد: براساس دستورالعملی که سازمان جهاد کشاورزی صادر کرده است، افرادی که در مستثنیات خود درختانی از نوع گونه جنگلی دارند برای قطع آن درخت باید از منابع طبیعی و آبخیزداری استان خود مجوز قطع دریافت کنند. 

وی ادامه داد: در روزهای اخیر تصاویری مبنی بر قطع درختان جنگل‌های ارسباران در فضاهای مجازی منتشر شده است. با بررسی‌های چندروزه سازمان جنگل‌ها و سازمان جهاد کشاورزی مشخص شد طرح اصلاح باغ‌ها در این جنگل‌ها اجرا می‌شود. 

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: در طرح اصلاح باغ‌ها، درختانی که در معرض آسیب قرار دارند سرشاخه‌بری می‌شوند. غیبی در ادامه گفت: تا پایان امسال طرح بوم‌ سازگان ایرانی در منطقه ایران تورانی اجرا می‌شود. 

وی یادآور شد: برای سایر مناطق جنگلی مثل ارسباران و خلیج فارس ـ عمانی نیز برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است که از جمله آنها می‌توان به ایجاد نوار سبز در جنوب کشور اشاره کرد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید