• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71605
+
-

افزایش جرائم مالی در فضای مجازی

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: جرمی که وقوع آن در فضای مجازی افزایش پیدا کرده جرائم مالی است که نسبت به مدت‌زمان مشابه سال‌گذشته دو برابر شده است. سردار رحیم جهانبخش در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که پلیس فتای نیروی انتظامی استان آن را رصد می‌کند بحث فضای مجازی است. 

وی با بیان این‌که امروزه شبکه‌‌های اجتماعی مجازی به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل در طلاق‌ها، نابسامانی‌ها و خیانت‌ها نقش دارد، افزود: با این همه جای امیدواری دارد که در زنجان جرائم در این بخش کاهش داشته است. فرمانده انتظامی استان زنجان ادامه داد: طبق آمار اخذشده، جرائم اخلاقی در استان 24 درصد کاهش دارد و این نشان می‌دهد بلوغ اخلاقی استان افزایش یافته است. 

سردار جهانبخش گفت: جرم تجاوز جنسی، تهدید به انتشار تصاویر خصوصی، اغفال در فضای مجازی و تعرض کاهش یافته است و این موضوع نشان‌دهنده آن است که بلوغ اجتماعی و فرهنگی در جامعه بالاتر رفته است. وی با بیان این‌که پلیس فتا با انتشار هرگونه موارد غیرقانونی و غیراخلاقی در فضای مجازی برخورد می‌کند، افزود: پلیس فتا به صورت ۲۴ ساعته فضای مجازی را رصد می‌کند. 

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به این‌که امروزه فضای مجازی وارد زندگی بسیاری از خانواده‌ها به ‌ویژه جوانان شده است، تصریح کرد: همین سهولت دسترسی به این فضا موجب بروز آسیب‌هایی می‌شود که با آگاهی‌بخشی می‌توان از آنها جلوگیری کرد. 

سردار جهانخبش در ادامه از کنترل فضای مجازی توسط پلیس فتای استان خبر داد و توضیح داد: بر همین اساس طبق آماری که داریم بیشترین جرمی که در فضای مجازی افزایش پیدا کرده جرائم مالی است. این جرم 90 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و حدودا دو برابر شده است. 

وی با تأکید بر کنترل بیشتر این فضا توسط خانواده‌ها افزود: خانواده‌ها در آگاه‌سازی فرزندان خود نقش بسزایی دارند و باید آگاه باشند که استفاده نابجا و بیش از حد از فضای مجازی در رفتار افراد تاثیر سوئی خواهد گذاشت. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید