• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 19 مرداد 1398
کد مطلب : 71568
+
-

ورود زنان به بازار کار با مشاغل خانگی

‌دبیر ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی بیشترین تقاضا برای مشاغل خانگی را متعلق به ساکنین شهرها دانست و افزود: بیش از ۸۲ درصد متقاضیان اشتغال خانگی را زنان و ۱۸ درصد را مردان تشکیل می‌دهند. 

مهناز امامدادی با بیان اینکه مشاغل خانگی ضمن ایجاد فرصت‌های اشتغال برای افراد به‌ویژه زنان، زمینه تجمیع سرمایه‌های خرد و عرضه محصولات تولید شده را نیز فراهم می‌کند، به ایسنا گفت: امروزه بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته، بخش اعظمی از بازار اشتغال خود را به مشاغل خانگی اختصاص داده و از ظرفیت بنگاه‌های خرد و کوچک در این خصوص بهره‌ برده‌اند. 
امامدادی مهم‌ترین ویژگی الگوی نوین مشاغل خانگی را انعطاف‌پذیری آن دانست و گفت: با توجه به مزیت‌های نسبی هر منطقه انعطاف لازم در این طرح ایجاد می‌شود و در خصوص تسهیلات پرداختی نیز خوشبختانه مشاغل خانگی وابستگی زیادی به تسهیلات ندارند.
 او با اشاره به اینکه در گذشته برای ایجاد شغل نیازمند وام و تسهیلات بانکی بودیم و همین امر به اشتغال لطمه می‌زد، افزود: امروزه پرداخت تسهیلات به‌ویژه در حوزه مشاغل خانگی در مرحله آخر کار است و افراد با تلاش خودکار را به سرانجام می‌رسانند و پرداخت وام زمانی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد که کار پیشرفت و توسعه لازم را پیدا کرده باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید