• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 19 مرداد 1398
کد مطلب : 71505
+
-

ترفندهای زمین‌خواری در یاسوج

برنج‌کاری و کاشت درختان مثمر در بستر و محدوده رودخانه بشار از روش‌های اصلی و ترفندهایی است که زمین‌خوران برای تصرف بستر رودخانه بشار به کار می‌بندند. به گزارش تسنیم، در سال‌های اخیر و با سیل مهاجرت‌ها به شهر یاسوج شاهد افزایش شدید ارزش املاک در حاشیه این شهر مهاجرپذیر هستیم.

خرید و فروش زمین‌های زراعی و مسکونی از یک سو و زیاده‌خواهی برخی از زمین‌خواران سبب شد که عده‌ای سودجو با ترفندهای متنوع، دامنه حرص و طمع خود را تا بستر رودخانه خروشان بشار بگسترانند. این روزها اکثر رهگذران با نگاهی اجمالی شاهد این تصرفات و تعرضات به حاشیه رود بشار هستند، به گونه‌ای که حتی بیخ گوش مسئولان در یاسوج بر پیکر نحیف بشار زخم می‌زنند.


برنج‌کاری و کاشت درختان مثمر در بستر و محدوده رودخانه بشار از روش‌های اصلی و ترفندهایی است که زمین‌خوران برای تصرف بستر رودخانه به کاری می‌بندند و با آغاز فصل برنج‌کاری بخش‌های زیادی از بستر این رود زیبا به زیر کشت برنج می‌رود.بدون شک با ادامه این روند و تصرفاتی که گاهی در سایه سکوت و چراغ سبز متولیان امر صورت می‌گیرد تا چند سال آینده شاهد تنگ شدن عرصه بر رود بشار خواهیم بود؛ رودی که هر روز با ساخت‌و‌ساز بنا‌ها و توسعه باغ‌ها عرصه بر آن تنگ‌تر شده و دیگر نایی برای ادامه مسیر خود ندارد.

 سوال دیگری که ذهن دوستداران محیط زیست را به خود مشعول کرده این است که چرا با این گونه تخلفات محرز و بدیهی آن هم در حاشیه رود بشار و قلب شهر یاسوج برخورد نمی‌شود. حال باید به انتظار نشست و دید که در رقابت بین اجرای قانون و طمع زمین‌خواران کدام یک پیروز می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید