• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 19 مرداد 1398
کد مطلب : 71471
+
-

‌برخورد با خانه‌های اجاره‌ای غیرمجاز در سنندج

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان اعلام کرد: با مالکان خانه‌های استیجاری غیرمجاز در سنندج که غیرقانونی مسافر پذیرش می‌کنند، با جدیت برخورد می‌شود .به گزارش ایسنا، پس از اعلام ممنوعیت اسکان مسافران در خانه‌های اجاره‌ای شهرستان بانه در استان کردستان، «حمید اسکندری» معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان کردستان از برخورد با خانه‌های غیرمجاز اجاره‌ای در شهر سنندج خبر داد و گفت: به منظور ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و مسافران ورودی به استان کردستان و حفظ امنیت و آسایش آنها و همچنین حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و مالکان اماکن اقامتی از جمله هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و هتل‌آپارتمان‌ها، با مالکان خانه‌های اجاره‌ای غیرمجاز برخورد قانونی خواهیم کرد. 

او از مردم درخواست کرد برای معرفی افراد سودجو همکاری کنند و ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون ۴۵ نفر از مالکان منازل استیجاری غیرمجاز شناسایی شده‌اند و پس از احضار به اداره کل میراث فرهنگی نسبت به اخذ تعهد از آنها اقدام شده است که در صورت تکرار تخلف برای پلمب، به مراجع ذی‌صلاح معرفی‌ می‌شوند .

اسکندری تاکید کرد: اجاره منزل و اسکان مسافر به هر نحو اعم از روزانه، هفتگی، ساعتی و... ممنوع بوده و مجوز خانه استیجاری به هیچ عنوان در شهرستان سنندج برای هیچ شخصی صادر نمی‌شود. طبق اطلاعات موجود در سایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، در حال حاضر این استان دارای بیش از ۱۰ هتل، ۲ هتل آپارتمان، ۱۰ مهمان‌پذیر، ۲ خانه‌مسافر و ۸ اقامتگاه بوم‌گردی است. درحالی که بیشترین تمرکز کردستان بر طبیعت و روستاگردی است اما زیرساخت اقامتی متناسب با آن از جمله نقاط ضعف این استان برشمرده شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید