• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
شنبه 19 مرداد 1398
کد مطلب : 71469
+
-

ایجاد 60 هزار شغل در کردستان با توسعه کشاورزی

خبر
ایجاد 60 هزار شغل در کردستان با توسعه کشاورزی

استاندار کردستان گفت: توسعه کردستان با ایجاد چند کارخانه ایجاد نمی‌شود اما با توسعه بخش کشاورزی زمینه ایجاد ۶۰ هزار شغل در این استان فراهم می‌شود. به گزارش مهر «بهمن مرادنیا» اظهار کرد: چشم‌اندازی برای بخش کشاورزی استان تعریف شده است که با رسیدن به آن ٦٠ هزار فرصت شغلی پایدار ایجاد می‌شود. همچنین طی 3 سال از صندوق توسعه ارزی کشور به صورت سالانه ۲٥٠ میلیون دلار به طرح‌های این بخش اختصاص داده می‌شود.  وی افزود: برای رفع بخشی از کمبودها در کردستان به بحث توسعه کشاورزی استان توجه کرده‌ایم و 3 برنامه در این زمینه تعریف کرده‌ایم که شامل توسعه باغ‌ها، توسعه زمین‌های آبی و افزایش تولید گوشت قرمز است.

استاندار کردستان با بیان این‌که با اجرای برنامه‌های تدوین شده شاهد افزایش 2 میلیون تنی محصولات کشاورزی در استان خواهیم بود، ادامه داد: توسعه کردستان تنها با ایجاد چند کارخانه محقق نمی‌شود.مرادنیا یادآور شد: همه مدیران موظفند به مردم پاسخگو باشند و هر مدیری که با مردم فاصله دارد وظیفه خود را به‌درستی انجام نمی‌دهد و باید با او برخورد شود. همچنین با مدیران و کارکنان اداراتی که از وسایل نقلیه ادارات برای استفاده شخصی استفاده می‌کنند نیز باید برخورد شود، چراکه این خود مصداق منکرات است.

وی با بیان این‌که طی مدتی که من به عنوان استاندار کردستان مسئولیت را پذیرفته‌ام، شاهد تخریب‌های بسیاری در فضای مجازی بوده‌ام، بیان کرد: باید بدانیم که مشکلات اقتصادی و پایین بودن درآمد سرانه مردم کردستان زاییده امروز نیست و از همین رو در راستای توسعه کردستان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام گذشته را به جای کلنگ‌زنی پروژه‌های جدید در اولویت قرار داده‌ایم.

این خبر را به اشتراک بگذارید