• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 28 بهمن 1396
کد مطلب : 7146
+
-

خانه‌تکانی

ولی الله خلیلی|دبیر گروه جامعه:

«همشهری ما باشید»؛ این یکی از قدیمی‌ترین شعارهای روزنامه همشهری از سال‌های ابتدایی انتشار این روزنامه است که به‌نوعی نگاه وی‍ژه این نشریه را به زندگی، شهر و جامعه به نمایش می‌گذارد؛ رویکردی که در طول سالیان انتشار روزنامه همیشه نسبت به تحولات جامعه، اقتصاد، فرهنگی، سیاست و... به‌روز شده است و اتفاقا همین موضوع هم هست که باعث شده همشهری همچنان باوجود فرازها و فرودها زنده و پویا باشد؛ اگرچه در سال‌هایی پر فروغ‌تر بوده است و در روزگارانی کم‌رونق‌تر؛ تجربه زیست همشهری نشان می‌دهد که هر زمانی این روزنامه از نگاه و خط اصلی‌اش که مردم و روزنامه‌ای برای مردم است، دور شده و درگیر روزمرگی‌های احزاب مختلف و جریان‌های سیاسی و... بوده، بیش از قبل مخاطبانش را از دست داده است؛ راز ماندگاری همشهری، «روزنامه‌ای برای مردم»‌بودن است.

حالا همشهری حدود یک‌ماه بعد از برپایی جشن 25سالگی خود و همزمان با نزدیک‌شدن به فصل بهار و شروع خانه‌تکانی، قصد دارد در صفحات خود نیز نسبت به نیاز مخاطبان امروزش دست به خانه‌تکانی بزند و تغییراتی را ایجاد کند و مثل همیشه نشان دهد که ترسی از تغییر ندارد. آن چیزی که روزنامه و حتی زندگی را می‌تواند به ورطه نابودی بکشاند، بدون‌شک تکرار است و ما با درک این موضوع حالا آستین‌ها را برای یک همشهری جدید و امید به جلب نظر شما مخاطبان و همراهان همشهری بالا زده‌ایم تا یک‌بار دیگر نشان دهیم که دوست داریم بهترین همشهری شما باشیم و پا به پای تغییرات سبک زندگی‌تان، همراه و همگام با شما پیش برویم. رویکرد ما حالا در روزگاری که بسیاری از مخاطبان در لحظه اخبار را با بالا و پایین کردن صفحات گوشی‌های هوشمندشان از انواع شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کنند و دیگر تازگی و داغ‌بودن خبر مفهومی ندارد، انتشار روزنامه‌ای تحلیلی و کاربردی برای زندگی امروز خواهد بود؛ تحولی که بخشی از آن در صفحات جامعه رقم خواهد خورد.

در این بخش روزانه 4صفحه منتشر خواهد شد که یک صفحه آن به اخبار روزانه حوزه جامعه (از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه و وزارت علوم، بهداشت و درمان، تأمین اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی و...) نگاهی تحلیلی و کارشناسانه خواهد داشت و به دغدغه‌های روزانه زندگی مخاطبان می‌پردازد؛ 2صفحه دیگر این حوزه صفحاتی گزارشی، تحقیقی و تخصصی در حوزه‌هایی همچون جوانان، زنان، جامعه مدنی، دانشگاه، سلامت و... است و صفحه پایانی آن هم نام سبک زندگی را یدک می‌کشد؛ صفحه روزانه‌ای که قرار است به نوعی سبک زندگی مثبت و سلامت را ترویج کند. امید یکی از مهم‌ترین حلقه‌های گم‌شده امروز جامعه ماست و کشور بیش از هر زمان دیگری به نشاط نیاز دارد؛ 2موضوع مهمی که قصد داریم در صفحه سبک زندگی دنبال کنیم. البته همه این خانه‌تکانی‌ها در صفحات جامعه و دیگر بخش‌های روزنامه با همراهی‌ها و همفکری‌های شما مخاطبان امکان‌پذیر خواهد بود؛ پس مشتاقانه چشم‌انتظار نظرات سازنده شما درباره تغییرات به‌وجود آمده در روزنامه همشهری هستیم و دوست داریم که همچنان و پرشمار«همشهری ما باشید».

این خبر را به اشتراک بگذارید