• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 19 مرداد 1398
کد مطلب : 71448
+
-

تخریب ۱۴ ویلای غیرمجاز در سامان

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۴ ویلای غیرمجاز در شهرستان سامان با حکم قضایی تخریب شد.

«برمک اسلامی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی ملی حاشیه زاینده‌رود مستند به ماده ۳ قانون حفاظت و بهره‌برداری با هدف جنگل‌کاری اقتصادی احداث شده بودند.
وی با بیان این‌که طرح مدیریت منابع طبیعی ماده ۳ به منظور اجرای طرح‌های جنگل‌کاری اقتصادی و توسعه باغ‌ها به بهره‌برداران واگذار شده بود، گفت: تاکنون ۵ هزار هکتار طرح ماده ۳ به بهره‌برداران واگذار شده که بیشترین میزان آن در شهرستان سامان است. وی اظهار کرد: اداره کل منابع طبیعی نیز طبق اصل ۵۵ قانون حفظ اراضی ملی با تمام تصرفات در این زمین‌ها برخود می‌کند. این ویلاها نیز با تفکیک این اراضی ملی احداث شده بودند که با حکم قطعی دادستانی و حضور دادستان و عوامل انتظامی تخریب شد. اسلامی افزود: هرگونه ساخت‌و‌ساز در اراضی موضوع قراردادهای جنگل‌کاری ماده ۳ ممنوع است و بهره‌برداران در صورت نیاز به احداث اتاقک کارگری برای اخذ مجوز به اداره کل منابع طبیعی استان مراجعه کنند. به گفته وی، هرگونه ساخت‌و‌ساز و موارد غیرمرتبط با اجرای طرح در این اراضی مموع است و با متخلفان برخورد قانونی انجام می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید