• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 19 مرداد 1398
کد مطلب : 71430
+
-

۶ بازارچه دائمی صنایع‌دستی در گلستان احداث می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان از ساخت ۶ بازارچه دائمی صنایع‌دستی در استان خبر داد. به گزارش تسنیم «ابراهیم کریمی» با اشاره به ساماندهی 35 هزار هنرمند صنایع‌دستی در استان گفت: در 2، 3 سال اخیر با حمایت‌هایی که در حوزه صنایع‌دستی وجود داشت، شاخص‌هایی مانند تعداد هنرمندان، میزان تولیدات، صادرات صنایع‌دستی و... افزایش یافته است.

وی با اشاره به آموزش و توانمندسازی هنرمندان صنایع‌دستی در استان بیان کرد: تاکنون در استان 11 مرکز تخصصی صنایع‌دستی راه‌اندازی شده است که قصد داریم تعداد این مراکز را افزایش دهیم. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یکی از دغدغه‌های هنرمندان صنایع‌دستی را نبود بازار فروش دائمی عنوان و بیان کرد: برای حل این مشکل اقدام به راه‌اندازی بازارچه‌های موقت و دائمی در شهرستان‌های مختلف کردیم.

وی گفت: 6 بازارچه دائمی صنایع‌دستی در استان در حال ساخت است. در آق‌قلا بزرگ‌ترین بازارچه دائمی شمال کشور احداث خواهد شد. کریمی افزود: احداث بازارچه دائمی صنایع‌دستی در علی‌آباد کتول در حال اتمام است و در گالیکش نیز ساخت بازارچه به زودی آغاز می‌شود. وی با یادآوری صادرات 3 میلیون دلاری صنایع‌دستی از استان گفت: در 3ماه ابتدایی امسال حدود 45 هزار دلار انواع صنایع‌دستی از استان به مقصد کشورهای آسیای میانه، اروپا و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید