• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 19 مرداد 1398
کد مطلب : 71412
+
-

تولید ۱۴ تن گوشت شترمرغ در جنوب کرمان

طی یک سال گذشته افزون بر ۱۴ تن گوشت در 3 واحد پرورش شترمرغ جنوب کرمان تولید شده است. 

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان به ایرنا گفت: این میزان گوشت تولیدشده به طور عمده در بازارهای منطقه و بخشی از این گوشت در استان‌های همجوار عرضه شده است. 

«محمد پولادخای» افزود: در حال حاضر 3 مزرعه پرورش شترمرغ پرواری به ظرفیت مجموع ۷۰۰ قطعه در دوره و با قابلیت تولید حداکثر ۳۵ تن در حال تولید است. 
وی گفت: تعداد زیادی تقاضای صدور مجوز تاسیس واحد جدید، از جمله توسعه یکی از واحدهای موجود از ۲۰۰ قطعه به یک‌هزار قطعه در دست اقدام است. 

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان شرایط آب و هوایی خاص، بستر و ظرفیت لازم را برای پرورش و نگهداری شترمرغ در منطقه جنوب کرمان مناسب برشمرد و گفت: شیوه تغذیه این پرنده شبیه نشخوارکنندگان است و غالب هزینه پرورش شترمرغ مربوط به خوراک‌هایی مانند یونجه، ذرت دانه‌ای و کنجاله سویاست و در شرایط دمایی منفی ۱۵ تا مثبت ۵۰ درجه سانتی‌گراد قابلیت رشد و تولید دارد. 
وی افزود: گوشت این پرنده به دلایل قابلیت هضم مناسب، پروتئین بالا، چربی کم و همچنین به عنوان منبع غنی آهن، روی و بسیاری از ویتامین‌ها، با استقبال خوب مصرف‌کنندگان مواجه شده است. 

پولادخای گفت: سود حاصل از پرورش شترمرغ به تولید گوشت محدود نیست، بلکه پوست، پَر و روغن این پرنده نیز از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و به قیمت مناسبی در صنایع چرم‌سازی، بهداشتی، دارویی و تزئینی به فروش می‌رسد. 

وی گفت: با توجه به نیاز نداشتن این پرنده به تاسیسات و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و همچنین با توجه به استقبال خوب بهره‌برداران در زمینه احداث واحدهای شترمرغ، در آینده نزدیک شاهد توسعه بیش از پیش این صنعت در منطقه و کشور خواهیم بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :