• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 19 مرداد 1398
کد مطلب : 71408
+
-

۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای فرهنگ و هنر کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: در این استان کل اعتبار امسال ۱۰ میلیارد تومان است که از این اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان حمایتی است و ۹۴ درصد از این اعتبار، صرف امور نظارتی می‌شود. 

به گزارش ایرنا «محمدرضا علیزاده» افزود: آنچه دولت در حوزه فرهنگ و هنر صرف می‌کند وظیفه حمایتی، هدایتی و سیاست‌گذاری و نظارتی را دارد. وی با اشاره به این‌که از کل اعتبارات کشور امسال نیم‌درصد اعتبارات کشور در حوزه فرهنگ گذاشته شد بیان کرد: از کل اعتبارات دولتی برای فرهنگ ۱۳ درصد به وزارت ارشاد تعلق گرفت و در استان کرمان کل اعتبار امسال ۱۰ میلیارد تومان است و از این اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان در حوزه‌های حمایتی است. 

مدیر کل ارشاد اسلامی بیان کرد: ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار سالانه در رفسنجان برای فرهنگ است که ۱۰درصد آن برای حمایتی صرف می‌شود؛ یعنی ۱۹۰ میلیون تومان اعتبار نظارتی و ۱۰ میلیون تومان حمایتی و فعالیتی است. 

وی با اشاره به این‌که جشنواره کودک و نوجوان که هر ساله در اصفهان بود امسال با رایزنی این جشنواره در رفسنجان برگزار خواهد شد، گفت: بنگاه‌های اقتصادی باید نگاه ویژه به فرهنگ و هنر داشته باشند. 

علیزاده با عنوان این‌که ۳۰۰ مرکز فرهنگی در رفسنجان داریم که توسط مردم اداره و مدیریت می‌شوند افزود: تغییر رویکرد دولت، برون‌سپاری فعالیت‌ها و واگذاری آن‌ها به مردم است، تا ۱۰سال قبل این‌ها توسط دولت انجام می‌شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید